24 Şubat 2011 Perşembe

Beğendili Piliç

Bugün Adana'da güneşli, ışıl ışıl bir gün vardı. Bol gün ışığı olunca insan kendini mutlu hissediyor, yürüyüş falan yapmak istiyor insan güneşin altında. Gerçi komşu insanı Sibel'le yaptığımız ''trafikte erkek egemenliği'' konulu sohbetimiz, ''ne olacak bu Türkiye'nin hali'' sınırlarına yaklaştığında, sohbeti kesip sinemaya gitmeye karar verdik.

Aslında Zoraki Krala gitmek istedim ama çoğunluk, Aşk Tesadüfleri Sever filmini tercih edince, biletlerimizi alıp oturduk romantizmin karşısına. Filmi anlatmayayım. Esas kızın oyunculuğu sanki eh işte gibiydi. O kadar tesadüf biraz bünyemi yorsada, müzikler güzeldi.

Konuya bağlayamayasam da, nihayetinde akşam için yemekte yaptım. Beğendili piliç pişirdim. Bana yapımı kolay geliyor çünkü çabuk pişiyor. Sinemaya gidince haliyle kısa sürede pişen bir yemek yaptım. Eh bir de ismi görüntisü falan da havalı. Daha ne olsun yani :)

Malzemeler:

Tavuk göğsü
soğan
salça ya da küp doğranmış domates
kekik, pul biber vs.
Beğendi Malzemesi:

5 kaşık un
süt
biraz kaşar peyniri
2 közlenmiş patlıcan

Yapılışı:

Soğanlarla birlikte küp küp doğranmış tavuklar sotelenir. Salça ya da domatesler eklenir. Biraz daha pişirip, baharatları eklenir ve ocaktan alınır.

Beğendinin Yapılışı:

Un sıvı yağ koyduğumuz tencerede kavrulur ve süt eklenerek muhallebi kıvamı alıncaya kadar pişirilir. İçine rendelenmiş kaşar eklenir. Közlediğimiz patlıcanlar bıçakla iyice ezilmiş gibi parçalanır ve sütlü karışımın içine atılır. Unutmadan ben patlıcanları ocağın üzerinde közledim.

Servis yaparken tabağa önce beğendiyi koyup üzerine piliç soteyi yerleştiriyoruz. Malzemelerin miktarını tam veremedim. Göz kararı yapınca miktar vermekte zorlanıyorum. Bu yemeği kırmızı etle de yapabilirsiniz.

2 yorum:

Eylem dedi ki...

uzun süredir kendim için pek sinemaya gidemedim.sen ne güzel etmişsin.ellerine saglık.

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

çok severim ellerine sğalık:)