7 Ocak 2010 Perşembe

Tiramisu ve Başka Şeyler



2011 gelmeden yılbaşı pastalarının tarifini vermek istedim. Önceki yazıda tiramisu ve çikolatalı kremalı iki pasta yaptığımızı söylemiştim.


İlk olarak harika bir asta kremasından bahsetmek istiyorum. Tarifi cafefernando'dan aldık, uyguladık. Birebir uyguladığımız pasta kremasına biz portakal kabuğu ekedik. Nefis bir aroma oldu bence. Pasta kekini de pudra şekeriyle tatlandırdığımız ve biraz da viski eklediğimiz portakal suyu ile ıslattık. Ortaya çok güzel bir lezzet çıktığı düşüncesindeyim. Sadece tarifteki nişasta miktarına dikkat etmek gerekiyor. Kaşık ölcüsü verilmiş. Tepeleme değil silme miktarı kullanmak gerekiyor. Denerseniz pişman olmazsınız, ipek gibi bir kremanız olur. Fotoğrafı yok melesef tadını çok merak ediyordum, pastayı yemeyi fotoğrafını çekmeye tercih ettim :)
Ama en azından altta yapım aşamasının fotoğrafı var.



Tiramisuya gelince;

Malzemeler:

Kakolu pastaban
600 ml. süt
4 yemek kaşığı kadar un
Damak tadınıza göre şeker
2 kutu labne peynir
Granül kahve ( Tchibo marka kullandım )
Yarım çay bardağı viski yada kahve likörü


Yapılışı:
Pasta tabanlarını kahveli viskili karışımla ıslatırız. Süt, un, yumurt ve şekerle sürekli karıştırarak bir krema hazırlarız. Biraz ılınınca lane peynirini ekleriz. Önemli kısım; kremayı soğuturken, kabuk tutmaması için sürekli karıştırmak. Soğuyan kremanın yarısını astabanların bir tanesine yayarız. Üzerine diğer pastabanı kapatıp, pastamızın dışını kremayla düzgünce kaplarız. En son üzerine kakao serpip soğuk servis için dolaba kaldırırız. Bence bir gün dolapta bekleyen tiramisu daha lezzetli oluyor.

4 yorum:

sevimlimutfak dedi ki...

Çok sevdiğim bir pastadır tiramisu ellerine sağlık. Afiyetler olsun...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Bayılırım tiramisuya:)..Görüntü şahane, ellerine sağlık.
Sevgiler:).
aslı

Zeynep dedi ki...

canım eminim çok hoş vakit geçirmişsinizdir...kalabalık masanın tadı başka oluyor.
mutlu mutlu seneler dilerim size.
tiramisu da nefis görünüyor
ellerine sağlık
kocaman öpüyorum:)

SerpiL dedi ki...

bu blogun sahibi niye kayıplara karışmış bakem