4 Ocak 2010 Pazartesi

Mutlu Yıllar

Bu da yılbaşı kurabiyesi olsun, tarif yeniyılda... demiştim değil mi?

Çok kalabalık, bol kahkahalı, çocuk cıvıltılı, her telden müzikli ( Frank Sinatra, Hande Yener, Aretha Franklin, Justin Timberlake, Jace Everette, Billy Deal, Serdar Ortaç, Sezen Aksu vb...) bol yemeli, bol içmeli, hediyeli ve yeniyıl için güzel dileklerin dilendiği bir gece arkamızda kaldı. Dostlarla ve aileyle birlikte geçirilen güzel bir kutlama oldu.
Soframızda bolca meze, iç pilav, köri soslu fırın tavuk ve kızarmış kanat vardı. Unutmazsam tavukları marine ettiğim köri sosunun tarifini yayınlıyayım bir ara. Ben de yeni öğrendim ve çok beğendim.
Sonra pastalarımız vardı. Bir gece önce arkadaşım Yaseminle yaptık. İki pasta yaptık: tiramisu ve çikolata kremalı pasta. Pastalardan ayrı bir yazıda bahsetmek istiyordum. Size şiddetle tavsiye edeceğim bir çikolata kreması keşfetmiş bulunmaktayım. Hani kalabalıktık dedim ya, bu yüzden çikolatalı pastanın resmini çekemedim. Niye çekemedim derseniz ''yedik'' derim kısaca. Ama tiramisuyu ertesi sabah fotoğrafladım. Tiramisu aslında benim sürekli yaptığım ama bloguma bir türlü eklemediğim tarifti. Neyse sonunda fotoğraflandı ve arşive atıldı.
Kurabiye tarifine gelirsek: Güzeldi, kısa zamanda yendi. Tarifi tekrar yazmayacağım. Portakal Ağacına yönlendireceğim sizi. Sadece marmelat olayı kafama takıldı. Marmelatla piştiği için bir gariplik oluyor gibi. Resimde belli oluyor zaten. Şöyle fit bir kurabiye görüntüsü olmadı, bilgilerinize.
Nette dolanırke Cafefernando'nun yaptığı kurabiyelere rastladım. Bunlara bir bakın isterseniz. Cenk pişirdikten sonra marmelat eklemiş.
Ayrıca bu tarifi Mutfak Günlüğümün Yılbaşı Etkinliğine de yolluyorum.
Sevgiyle kalın.





HERKESE, SEVDİKLERİNİN YANIBAŞINDA OLDUĞU,




SAĞLIK VE MUTLULUK DOLU




BİR YIL DİLİYORUM.

1 yorum:

NarincE dedi ki...

Sana da mutlu yıllar dilerim sevgili Gaye. Tarifler bekleyecek artık, kolay gelsin.