22 Ekim 2009 Perşembe

Tavuklu Şehriyeli Salata



Şu günlerde biraz yoğunum. Mesela bugün kitap grubumla birlikteydim. Geçen kış haftada bir gün toplandık. Bir sürü kitap okuduk, fikirlerimizi paylaştık. Bu kış sanırım 15 günde toplanacağız. Herkes meşgul olacak bu sene. Hem okuma-yazma kursları hem de çocuklar bu sene vakit kısıtlı olacak gibi gözüküyor. O kadar keyifli geçiyor ki bu toplantılar anlatamam. Hem düzenli olarak, savsaklamadan da kitap okumuş oluyoruz hem de görüşmüş.. Açılışı Uçurtma Avcısıyla yapmıştık geçen dönem. Bin Muhteşem Güneş, Kırmızı Pelerinli Kent, Afrikalı Leo'yu okumuştuk. Bu dönemi ise Pirayeyle yaptık. Kazananlar Yanlızdır'la devam etmeye karar verdik. Şimdi bu kitabı alıp okumam lazım. Sonrasında Marquez okuyacağız galiba. Lafı nasıl tarife bağlayacağımı bilemiyorum. Direk dalıyorum tarife :)


Aslında bu salatayı 2 gün önce bloga eklemeyi düşünüyordum ama bu güne kaldı malesef. Ben şahsen ilk kez denedim ve çok beğendim. Tarifin aslı şurada. Ama ben bazı değişiklikler yaptım.

Gelen dostlarım belki sevmez diye köri eklemedim. Kendime yapsaydım kesin eklerdim, çünkü köriyi çok severim ben. Sonra mayonezle süzme yoğurdu karıştırdım. Süzme yoğurt koyunca vicdanımı rahatlattım, kalorisini azaltmış gibi oldum.


Ben beğendim, daha çok yaparım bu salatayı. Ege'de sevmişti, sanırım çocuklar içinde uygun bir salata. İçindekiler tam bir çocuğun yemesi gereken şeylerle dolu. Neyse laf uzar gider. Burada kendime ''dur'' demek istiyorum.


Malzemeler:


Haşlanmış havuç ( küp küp doğranmış )

Haşlanmış patates (küp küp doğranmış )

Haşlanmış bezelye

Haşlanmış tavuk göğsü

Yarım bardak haşlanmış ara şehriye

Küp küp doğranmış salatalık

Taze soğan (3-4 tane )

Mayonez

Süzme Yoğurt


Yapılışı:


Tüm malzemeler birbirine karıştırılır. Bu kadar. İçindekilerin miktarını göz kararı ayarlamıştım. Orjinalinde miktarları da yazıyor. Ben taze soğanları içine karıştırmadım. Konuklarım belki sevmezler diye üzerine serpiştirdim. Tercih size ait. Doğaçlamaya çok uygun bir tarif gibi geldi bana. Neyse gene kendime 'dur ' diyorum ve gidiyorum.


6 yorum:

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Hepimiz bloglarımızı ihmal ediyoruz galiba...Bundan sonra paylaşımlarımızın sık olmasını dilerim...Salatan nefis görünüyor...Ben çok beğendim ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

a dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
sarı mutfak-hande dedi ki...

seviyorum bu salatayı
ellerine sağlık cnm

FİLİZ'CE LEZZETLER dedi ki...

en güzel lezzetler bir araya gelmiş çok güzel olduğuna eminim,ellerinize sağlık,elmalı kurabiyeyede bayıldım..sevgiler.

Leyya dedi ki...

size aytmatov okumanızı da önersem acaba hadsizlik etmiş olur muyum?pek çok kitabı var ve herbiri şaheser niteliğinde.
salata çok leziz görünüyor.elinize sağlık.ama ben esasen şu okuma etkinliği fikrine bayıldım çok tebrik ediyorum. selam.














*
ektinliğinize hayran oldum ne hoş ne yerinde bir iş .

salata enfes ama dediğim gibi etkinliğinize bayıldım esas.

İLKAY dedi ki...

Gayeciğim ne güzel...Benim de bir kitap grubum olsaydı keşke...İNsanları toparlamaya çalıştım ama pek yanaşmadılar...Umarım benim de böyle bir grubum olur bir gün...
Gıptayla okudum yazını..
Çoköpüyorum...
Sevgiler,