9 Ekim 2009 Cuma

Minik Terrarium...

Benimde evimde, mutfak masamın üstünde minik bir çayırım var. Hatta üzerinde koca koca gözleriyle bana bakan bir kedi oturmakta.

Geçen hafta bir elma bahçesine gitmiştik, orada ağaçların dibinde buldum çayırımı oluşturacak yosunumu. Yemyeşil yayılmış ağaçların dibine, keyfini sürüyordu bahçenin. Bir kuru dal işimi görür dedim. Aldım dalı elime yosunu bir bütün halinde çıkardım. Etrafta koştum bir karton falan bulmak için. Bulamadım :( Sonra yere atılmış sigara paketi yetişti imdadıma. Yırttım paketi düzelttim. Geniş bir zemin elde ettim ve yatırdım yosunumu üzerine. 3 saatlik araba yolculuğuna dayandı neyseki. Evde de boş boş duran, hiç kullanmadığım minik bir limon fanusu vardı. Onun içine koydum, kenardan taşan fazlalıkları aldım. Oldu bana çayır. Diğerleri derler ki terrarium. Herneyse işte. Ondan yaptım. Baktıkça içim açılıyor şimdilerde :)

Not: Ege çayırımı gidip gelip dürtüyor. Kapağını açıyor, kapıyor. Oynuyor. Bu eski Kinder kedisini yeni koydum fanusa, onu görünce yeni fikirler oluşturacağına eminim.
Not: 30 Ekim Cuma Artık terrariumum yok. Ege beyin gazabından kurtulamadı. Fanusun kapağıyla yusunumun çim gibi gözüken uzantılarını ezmiş. Ama bilmeden yapmış canım küçüğüm. Fanusun kapağını açıp kapattıkça olmuş. Neyse, gene yaparım ben nasılsa..

12 yorum:

Jaensue dedi ki...

çok cici olmu$ sanirim buyuk zevkle izliyorsunuzdur acilen guzel bi kavanoz filan bulmam lazim:)

SADECE YEMEK dedi ki...

çok cici olmuş canım harikasın...

uyuz cadı dedi ki...

harika olmuş :) yalnız fotoğrafın da çok güzel, aydınlık, içim açıldı..
peki bişey sorucam, hiçbişey yok mu altında toprak vs? hem havasız nasıl yaşıyorlar onu da anlayamıyorum :S

Gaye dedi ki...

Ben doğadan aldığım gibi koydum fanusa. Ama alırken olabildiince ince bir tabaka toprakla almıştım.
Hava konusu ise bir muamma :) Ben hergün nasıllar bir bakayım, yok su vereyim, Ege'nin açıp kapaları derken bayağı hava alıyor benimkiler. Normalde zırt pırt ağzı açılırmı bilemiyorum yani :)

SerpiL dedi ki...

ya ben çayırım yazmışın ya onu çayım diye okuyorum.bakıyorum bakıyorum allah allah yolup kaynatıp içiyomu diye:)diyet bana kafayı yedirdi anlayacağın

Sanem dedi ki...

Hemen benim de olmalı bir tane. Çok hoş birşey bu. :)) Ölen japon balığımızdan kalan minik bir akvaryumumuz var iş görür mü acaba?

Gaye dedi ki...

Serpil çok güldürdün beni :)
Sanem; ben de bu konuda uzman deilim ama nette gördüğüm fotolardan yola çıkarak cam olan hemen hemen herşeyle olabilir diyebilirim.

NarincE dedi ki...

Pek cici, evini kendi icadınla renklendirmek hoş bir duygu olsa gerek.

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

gayecim canım benim ege ne kadar mutlu olmuş bence baksana durmadan açıp açıp bakıyor diyorsun bırak o onu mutlu ediyorsa yapsın önemli olan yavrularımızın azıcıkta olsa mutlu olması degilmi evet öyle bırak baksın hatta su verme görevinide ona ver beraberce su verin senin mutlu oldugun kadar o olur
tüm güzellikler senle olsun canım

Zeynep - Mutlu Dükkan dedi ki...

inanılmaz yaratıcı, aynı limon faunusundan bizde de var ama annem onu limonlar kurumasın diye ozel aldıgından bana koklatmaz sanırım.

Ellerine saglık Gaye'cim :o)

Zeynep

Adsız dedi ki...

MERHABA keyifle sayfanızdayım.
harika bayıldım.
ama ben o güzel uzun fanusu nereden alabilirim yardımcı olabilirmisiniz lütfen
AYNUR.

Gaye dedi ki...

Aynur; o fanus aslında minicik bir limon saklama fanusu. Örnek verecek olursam, yüksekliği işaret parmağınızın uzunluğunu geçmez. İçindeki araba yanıltmış olabilir sizi :)
ben bu minik şeyi bir züccaciyeden almıştım. markası falan varmı bilemiyorum.