6 Ekim 2009 Salı

Kurutulmuş Domatesli Fesleğenli Makarna


Şöyle bakınca uzun bir yemek ismi olduğunun farkettim. Ama değiştirmeyeceğim. Bu makarnayı
çok iyi anlatıyor bence. Yani ben tarifi yazmasam bile, isme bakarak kolayca yapılabilir. Ama ben tarifi yazacağım tabii ki. Bu tarifle ilgili bir hikaye biriktirmedim kafamda ( kafada biriktirmek nasıl oluyorsa ). Haftaiçi evdeydik, öğle yemeği yoktu. Annemde evdeydi, Egeyle oyun oynuyorlardı. Açıktık tabii haliyle, yemek yeme isteği doğdu. Durun ben bir makarna yapayım dedim. Bu makarna oluverdi.
Malzemeler:

Makarna ( hangisini isterseniz, size kalmış )
Minik küpler halinde doğranmış domates
Minik doğranmış soğan
1-2 diş doranmış sarımsak
Sıcak suda bekletilmiş 1 avuç kuru domates
Tuz, karabiber
Taze fesleğen

Yapılışı:
İlk olarak makarnayı haşlıyoruz. Ben diri kalmasını seviyorum ve öyle haşlıyorum. Ama bu da kişisel bir tercih. Nasıl seviyorsanız siz öyle yapın. Sonra soğan ve sarımsakları sıvıyağın içinde soteliyoruz. Üzerine istediğiniz kadar doğranmış domates ilabe ediyoruz. Kurutulmuş domatesleri küp küp doğrayıp içine atıyoruz. Tuzunu, karabiberini akleyip sosumuzu hazırlıyoruz. Haşladığımız makarnayla sosumuzu iyice karıştırıp, yerken üzerine taze fesleğen serpiyoruz.

Kurutulmuş domatesler kendi imalatım. Geçen sene deneme amaçlı az miktarda yapıp, yapılışını ve saklanmasını öğrenmiştim. Bu sene biraz daha fazla yaptım ama kanımca gene az oldu. Fesleğenlerde balkonumdaki saksıdan. Gelecek sene daha çok fesleğen ekip, Cafefernando'daki pesto sosundan hazırlayacağım. Kış boyu yeriz artık :)

6 yorum:

SerpiL dedi ki...

ben bayılırım uzun yemek isimlerine:)isim uzun olunca porsiyonda büyük oluyo hissi veriyor.italyan lezzeti ımmmm.makarnayı kim sevmez

SADECE YEMEK dedi ki...

Ayyy bu ne güzel bir görüntü canım ellerine sağlık sevgiler...

AyşeGül mutfakta dedi ki...

kurutulmuş domatesede fesleğenede makarnayada bayılırımmmm hepsi bir arada muhteşemmm

Zeynep dedi ki...

gayeciğim acayip güzel bir görüntü çıkmış ortaya:))ellerine kollarına sağlık canım,çok leziz görünüyor.
öpüyorum,sevgiler

FİLİZ'CE LEZZETLER dedi ki...

BU GÖRÜNTÜ MAKARNANIN EN GÜZEL HALLERİNDEN OLSA GEREK..NEFİS GÖZÜKÜYOR..ELLERİNİZE SAĞLIK.

sarı mutfak-hande dedi ki...

nefis bir görüntü
ellerine sağlık cnnm