14 Ekim 2009 Çarşamba

Elmalı Kurabiye


Dostlar, arkadaşlar olmadan olmuyor. İyiki varlar, etrafımızdalar. Bu kurabiyeyi ben dostlarıma yapmıştım, AÇEV'den edindiğim dostlara. Ben bu dönem okuma-yazma kursu açamıyorum, sebepleri bende saklı. Gelecek döneme umarım ben de açacağım. Arkadaşlarımsa kurs açma çalışmalarına çoktan başladı. İçim gitmiyor, hiç özenmiyorum, imrenmiyorum desem herhalde yalan olur :) Yalan söylemeyeyim o zaman. ''Size çok özeniyorum'' Hepsine buradan, tüm öğrencilerinin okuma-yazma öğrenerek mezun olacağı kurslar diliyorum.


Ben bu kurabiyeleri güzel hediyeleriyle birlikte, ''güle güle oturun'' demek için gelen tatlı arkadaşlarıma yapmıştım. Ama dedik ya en başta, arkadaşsız olmaz diye. Bu sebepten ben diyorum ki: '' Gaye'den tüm arkadaş ve dostlara gelsin, elmalı kurabiye''
Malzemeler:
2 elma
3 kaşık toz şeker ( elmalar için )
kuru üzüm
iri dövülmüş ceviz
tarçın
Yarım bardak sıvıyağ
2 kaşık toz şeker
yarım paket kabartma tozu
yarım çay bardağı yoğurt
2 bardak kadar un
Yapılışı:
Elmaları rendeleyip, şekerle birlikte sulu hali kaybolana kadar ocakta pişiriyoruz. Piştikten sonra iri iri parçaladığımız çevizleri ekliyoruz. Soğumaya bırakıyoruz.
Tüm hamur malzemelerini karıştırıp, hamurumuzu yoğurmaya başlıyoruz. Yarım saat kurabiye hamurumuzu dinlendirdikten sonra hamurumuzu açma zamanı geliyor. Ben şahsen öyle hamur açma işlerinden pek anlamadığım için yamuk şeyler yaptım. Ama yamuk kısımları kesip düzelttim, öyle rulo yaptım. Bir de sıvıyağ yerine tereyağ koyulursa daha rahat açılabilir belki. Neyse tarife dönersek. Hamuru açıp içine her tarafına gelecek şekilde elmalı harçtan yayıyoruz. Sonra dikkatlice parçalamadan, çok gevşek olmayan bir rulo yapıyoruz. En son parmak kalınlığında dilimleyip, yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz. 180 derecede 25-30 dakika pişiriyoruz. Soğuyunca pudra şekeri serpip güzelleştiriyoruz ve yiyoruz.
Not: Ben bu tarifi 2 kat ölcüyle yaptım. Un miktarını 4 kullanmam gerekirken 3 bardak kullanmam gerekti. Sanırım un markaları arasında farklılıklar olabiliyor. O yüzden unu yavaş yavaş eklemekte fayda var gibi.
Bir ke ruloları keserken dikkatli olmak gerekiyor. Bıçakla öne arkaya yavaş hareketlerle kesebildim ben.
Orjinal tarif Teatime'dan.

9 yorum:

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

canım benim kurabiyelerinizi en tatlı sohbetlerde ağız tadı ile yemenizi temenni ediyoruz çok da nefis olmuşlar ellerin det görmesin
herseyde vardır bir hayır sende 2 dönem inş. açarsın okuma -yazma kursunu
sevgilerimle

İLKAY dedi ki...

gayecim ellerşne sağlık...nefis olmuşlar...

artık biz de buluşsak diyorum...

çatlicam vallahi de billahide:)))

çok öpüyorummmmmmm

Ilker Erdem dedi ki...

Insallah yine acarsin okuma yazma kursu ileride. Kurabiyeyi cok begendim. Sevgiler

Zeynep dedi ki...

elmalı keklere,kurabiyelere herbirşeylere bayılıyorum inan:)))
ellerine sağlık gayeciğim nefis olmuş.çok öpüyorum
sevgiler

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

GAYECİM SENDE İSTANBULDA İMİŞSİN HANGİ SEMTTESİN MERAK ETTİM
SEVGİLER

NarincE dedi ki...

Kurabiyeler çok güzel, ağızda hemen dağılıvereceği belli. Ellerine sağlık komşum.

SerpiL dedi ki...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa buda ne dehşeeeet.hemen yapıcam

Tijen dedi ki...

"Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum" ise eğer, ne çok dua edenin vardır Gaye, ne güzel!

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim ellerine saglik kurabiyeler nefis görünüyor. Blogunu bu gün ilkkez gördüm bundan sonra gelirim tariflerin güzel hersey gönlünce olsun sevgiler canim