30 Ekim 2009 Cuma

Çevizli Közlenmiş Kırmızı Biber


En sonunda burayada kış geldi. Öyle aniden, habersiz, bir günde geldi hemde. Anlamadık nasıl geldiğini, çünkü bir gün önce sıcaktan bunalmaktaydık. Adana bir garip şehir, yazı da böyle gelir aniden. Psikolojik olarak hazırlıklı olmazsınız. Yavaş yavaş gelse alışması kolay olacaktır ama aniden yakalar insanı sıcaklar. Birgün öncesi serinken, ev sıcak sıcak piştiği halde, eliniz klima açmaya gitmez. Beyniniz hazır değildir ki... Daha, ''soğuktu ne oldu şimdi'' modunda çalışmaktadır.


Soğuklarda aynen böyle geldi. Mesela halıları sermek lazım ama beynimin ''halısız olmaz'' kısmı kısa devre, cevap yok :) Ama çare yok serilecek, evde küçük çocuk mevcut. Yani durumlar güney cephesinde böyledir. İşler evin annesini beklemektedir.


Tarifle konunun tabiki gene alakası yok. Öyle geçen haftasonu kahvaltısında yaptığım aperatifimsi mezemsi bir lezzet.


Yapımı kolay. Hani derin dondurucuya atılan közlenmiş kırmızı biberler var ya. Onları alıp doğruyoruz minik minik. İçine zeytinyağı, iri dövülmüş ceviz, kekik, pul biber falan koyup servis yapıyoruz.


Halılar... halılar.. halılar.. sevgiler tabiki :)

4 yorum:

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

ah balım kış demeye ya hiç sevmiyorum şu kışı inan allah affetsin valla sevmiyorum halıları hala sermemiştim dediğin gibi bu sabah sogukla uyandım resmen üşümüşüm hemen koşup yaktım kaloriferi azıcık evin soguklugu kırılsın diye
of artık yandık her sabah aynı şey of soguk gene giyecegim derdi
:))
canım benim biberlerde nefis olmuş afiyet bal şeker olsun
sevgiler

Zeynep dedi ki...

gayeciğim istanbula da 2 gündür kış gelmiş bulunmakta:)bugün evde artistlik yapıp tişört giyindim hala yaz modunda olduğum için:)5 dakika dayanabildim hemen hırkama sarıldım:) kışlıklar çıkmalı sanırım ortaya:)
közlenmiş biberler de nefisss görünüyor,ellerine sağlık canım
öpüyorum sevgiler

Ilker Erdem dedi ki...

Ben yaz insaniyim. Sonbahar gelmesini pek kabullenmek istemiyorum. Ama bunu degistiremeyiz tabiiki. Her mevsimi tum guzelliyle yasamak lazim.
Canim goruntu ve tarif harika. Cok begendim. Sevgiler

yeşim dedi ki...

nefisss

ellerine sağlık
sevgiler