28 Eylül 2009 Pazartesi

Mercimek Çorbası


Ne desem bilemiyorum. Biliyorum çok zaman oldu bloguma yeni bir tarif eklemeyeli.. Hatta dün blogumda gezinirken yemek blogu kategorisinden çıkmak üzere olduğumu farkettim :) Gezelim, görelim, bağbozumu yok güneye inerken güneş yükseliyormuş... Hani nerede yemek tarifleri, fotoğrafları :) Sanırım yaz gelince kendimi kaybediyorum. Aslında sıcağı pek sevmem, bana beni kaybettiren deniz zamanın gelmiş olması. Eh ne diyeyim, bende böyleyim :)
Ama kış moduna girdik sayılır. Özellikle Ege'nin kreşe başlamasıyla birlikte evdeki düzen geri döndü. Mesela tüm yaz 2-3 gibi yatağa giren ben şimdilerde 11'de yatakodası yolunda yürüyüşe geçmiş oluyorum. Yemek olayı düzene girdi, düzenli pazara gidilmeye başlandı, domates kurutuldu, reçel yapıldı vs...
Sonra hastalanma sezonunuda açtık. Ben ve Ege hasta olduk bile kış gelmeden. Bugün doktora gitme sezonuna da saat 15.30 gibi girmiş olacağız :) Bu yıl erken geldi boğaz enfeksiyonu, hayırdır diyorum.
Ege ve ben hastayız diye çorba yapma ihtiyacı doğdu tabii.. En kolayı mercimek dedim, modifiye edilebilen bir çorba üstelik. Öyle uzun uzun tarif malzemeler falan diye yazmaya gerek olmadığı kanaatindeyim.
Mercimek, azıcık pirinç, bir tüm soğan, 1 orta büyüklükte rendelenmiş havuç, 1 rendelenmiş domates, bol bol maydanoz ve dereotu koydum çorbama. Hepsini düdüklü tencerede biraz sıvıyağ ekleyerek pişirdim. Budur yani. Ben öyle un falan da kavurmam, blendırdanda çekmem. Böylesi de güzel oluyor. Zaten herkesin kişisel bir mercimek çorbası vardır değil mi? Ben hasta oldum pişirdim, siz hasta olmadan yapın :)

Herkese iyi bir hafta diliyorum..

3 yorum:

Eylem dedi ki...

geçmiş olsun acil şifalar diliyorum.

AyşeGül mutfakta dedi ki...

süper bu hafta en çok mercimek çorbasına takıldım bayılırım, eliine sağlık güzel görünüyor..

kirazdünyası dedi ki...

sonbahar geldi,bloglardaki çorbalar arttı :)

ellerine sağlık canım,sevgiler...