22 Temmuz 2009 Çarşamba

Vişne Suyu


Dün Ege için vişne suyu yapmaya karar verdim... Doğaçlama oldu yapımı aslında.. Bir kilo vişnem vardı. 2 litreden biraz az su ve 1 kg şeker koydum vişnelerin üstüne. Vişneler yumuşayıncaya kadar kaynattım. Kevgirden vişne tanelerini geçirip, sulu kısmın içine kattım. Ege içindeki pütürler azına geleceğinden, vişne suyunu içmek istemez diye tekrar süzdüm. Ama eğer sizin evde de bunu sorun edecek bir çocuk yoksa hiç süzmeye gerek yok bence. Bu arada unutmadan benim vişne suyum şekerli oldu bana göre. Ege içiyor ama ben kendim içerken soğuk suyla biraz seyreltiyorum. Aklınızda olsun. Çok şekerli istemezseniz şeker miktarını biraz azaltın.

6 yorum:

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık.sevgilerimle...

maydanoz dedi ki...

Güzel blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, selamlar.

Zehra Gürgen dedi ki...

Blogunu yeni keşfettim, çokta hoşuma gitti.
Vişne suyuna bayılırım ama İzmir'de yine karaborsa oldu ?
İlk bulduğumda yapacağım ..

sevgiler

FİLİZ'CE LEZZETLER dedi ki...

ACEV LE İLGİLİ YAZINIZ ÇOK ETKİLEYİCİ..BENİM OĞLUMDA 6 YAŞINDA BENDE HALK EĞİTİME GİDİP NELER YAPABİLİRİM DİYE SORMAYI DÜŞÜNÜYORDUM..SİTENİZDE ÇOK HOŞ.MAYDONOZ ARKADAŞIMIZIN SAYESİNDE ÇOK GÜZEL BLOGLARLA TANIŞMA ŞANSIM OLUYOR,SİZDE BUNLARDAN BİRİSİNİZ..SEVGİLER..

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Buzzzz gibi nefis olur içmesi...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

ebruli dedi ki...

Bunaltıcı sıcaklar için birebir.Vişneyi çok severim,mayhoş tadını..Ellerine sağlık.Sevgiler.