15 Temmuz 2009 Çarşamba

Limonlu Kek



Az sonra çok sevdiğim bir arkadaşım gelecek. Geç bulduk aslında birbirimizi. Açev olmasaydı muhtemelen hiç karşılaşamayacağım 4 kişi kattım hayatıma. Hepsini çok seviyorum, yanlarında rahat hissediyorum, o kadar tatlılar ki. Beşimizde çok farklıyız aslında. Sanırım bu farklılıklar getirdi bizi yanyana. Üçü Mersinde yazlıklarındalar. Ben ve az sonra gelecek dostum kaldık Adana'da. Geçen hafta Mersin'e gittik. Kız kıza eğlendik, yüzdük, bol bol sohbet ettik. Çocuklarımızda vardı yanımızda. Birimizin ortaokula giden kızı bu ''kız kıza'' lafına çok güldü :)
Laf uzar gider ben kesmezsem. Her an kapıyı çalmak üzere olan arkadaşıma ve oğullarına yaptım bu keki. Küçük oğlu limonlu şeyleri çok seviyordu. Geçen hafta öğrendim ve aklımın bir kenarına yazdım hemen. Ben de limonlu kek yapayım dedim. Ege hemen tadına baktı. Çookk güzel olmuş dedi. Tarif Mutfak Notların'dan. Bu blogu bugün keşfettim. Bence sizde bakmalısınız. Özellikle fotoğrafları çok beğendim, çok aydınlıklar.
Herkese sevgiler.
Malzemeler:

1,5 su bardağı tozşeker
4 adet yumurta
yarım su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma Tozu
1 paket vanilya
yarım limon suyu
1 limon kabuğu rendesi
2,5 su bardağı un
Yapılışı:
Klasik kek yapılışı aslında. Şeker ve yumurtaları çırparız. Yoğurt ve sıvıyağ ekleriz. Un, vanilya ve kabartmatozunu da ekleyip. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişiririz.

3 yorum:

TAZE NANE dedi ki...

Keki zaten çok severim.
Ne harika görünüyor böyle.
Sevgiler.

MoonrosE dedi ki...

Kekinin kokusu buralara kadar geldi. Ellerine sağlık...
Bana günler önce bıraktığın soruya gelince; Şöbiyet için 5 yufkayı üst üste koyup 8 cmlik kareler kesiyoruz.Ortasına kaymağını(irmik+süt pişirilerek yapılıyor)ve cevizini(fıstık) koyup kapatıyoruz, böylece 10 kat oluyor.Mutlaka dene çok lezzetli...Görüşmek dleğiyle,sevgiler...

ebruli dedi ki...

Yarın deneyeceğim tarifini.Masadaki fenerlerine ayrıca bittimmm.sevgiler..