7 Temmuz 2009 Salı

Kızarmış Tavuk Kanadı



Evli ve de çocuklu olunca tatil planlamak ne kadar da zorlaşıyor... Google'da Adrasan hakkında bilgi toplayacağım diye gözlerim fır fır dönmekten yorgun düştüler. Nerede kalınır, bahçesi varmı bizim Ege için, yemekleri nasıldır, kliması varmı acaba, dere varmış sinek de var mıdır şeklinde 3 saattir falan bilgisayar başındayım. Fenalık geldi ama olumlu sonuçlar da elde etmedim değil. 6-7 tane kalınabilecek gibi gözüken pansiyon buldum.. Akşam eşimle ve tatil arkadaşlarımızla konuştuktan sonra yarın telefon trafiğine dalmam gerekecek sanırım. Ama olsun dimi, sonunda tatil var :) Hayat tatil olsa diyerek bitiriyorum bu kısa yazıyı.


Fırınımı dğiştirdikten sonra 2 aydır falan yaptığım bir tarif bu. Eski fırınımda bu tarz ızgara kızartma gibi şeyleri pek yapmazdım, çünkü sonu hüsranla biten deneyimler yaşamıştım. Ama yeni fırınımı çok seviyorum, herşeyi çok güzel pişiriyor, kızartıyor ve kabartıyor .


Malzemeler:


İstenilen miktarda tavuk kanadı

kekik

pul biber

renk vermesi için domates salçası

tuz

sıvıyağ


Yapılışı:


Kanatları tüm malzemeyle karıştırıp, iyice marine olması için 2-3 saat buzdolabında bekletiriz. Pişirme kağıdı serdiğimiz tepsiye dizip fırına süreriz. 180 derecede kanatlar kızarana kadar pişiririrz.


Hepsi bu. Süper oluyor. Dışı nar gibi çıtır..İçi yumuşacıık..Mıııımmm... Hem Ege'de bayılıyor. Daha ne olsun..


9 yorum:

neslihan dedi ki...

Sevgili Gaye ellerine sağlık.tavuklar nefis görünüyor.iyi tatiller diliyorum,inşallah gönlüne göre bir yer bulursun.sevgilerimle...

hunerlieller dedi ki...

tavuk kanatlar nefis görünüyor.size iyi tatiler dilerim.herşey gönlünüzce olsun.sevgiler.

Zeynep dedi ki...

çocukla tatil hakikaten zor oluyor,umarım egeye uygun bir yer bulursunuz ve çoook eğlenirsiniz canım. tavuklar da nasıl güzel görünüyor:)))ellerine sağlık.
öpüyorum sevgiler

Ilker Erdem dedi ki...

Sevgili Gaye tavuklar gercekten citir citir gorunuyor. Pek severiz biz de ellerine saglik. Sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Mmmm harika görünüyorlar gerçektende fırının güzel pişirmiş markasını merak ettim ben birde..
Ellerine sağlık tavuk kırmızı etin yanında daha hafif ben beğenirim tavuk etini ben kemikli olan her eti severim etinden ziyade çıkan kemikleri için:))
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

yeni fırınınızın markasını öğrenebilir miyim acaba?aylardır araştırma yapıyorum kimse fırınından memnum değil ne hikmetse :)sizin yazınızı okuyunca da soramadan edemedim..

teşekkürler şimdiden :)

Esra

Gaye dedi ki...

Fırınımın markası siemens.. biz yeni ev aldık, ankastrelerimiz eksikti. eşimin abisi ev hediyesi olarak aldı..şansıma çok iyi pişiren bir fırın..eski fırınım kabus gibiydi çünkü..

Tijen dedi ki...

Sevgili Gaye,
Siten hayırlı olsun diyecektim ki baktım yeni değilmiş. Bugüne kadar karşılaşmamış olmamıza üzüldüm doğrusu. Nice güzel dostluğa vesile olsun.

Kurabiye Diyarı dedi ki...

çok iştah açıcı :) bana market yolları gözüktü galiba...

burçak