10 Mart 2009 Salı

Yalancı Tavuk Göğsü


Sanırım bir aydan fazla oldu yazmayalı, blogları dolaşmayalı. Son postumun tarihine bakmak lazım. Ama yazmaya başlamışken geri dönüp son posta bakmaya bile üşenir haldeyim. Bahar yorgunluğu bu üşengeç ruh halimin sorumlusu. Ama sadece üşengeçlikten değil bloguma bile uğrayamamam. Şu bahsettiğim son postta yazan konuyla alakalı aslında.
Müjdemi vereyim artık. Bende bir okuma yazma sınıfı açtım sonunda. 18 Öğrencim var. Haftanın 4 günü onlarlayım. Her gün 3 saat ders yapıyoruz. Benle yaşıt öğrencimde var 60 yaşında da... Hepsini çok sevdim, herbirinin ayrı bir hikayesi var. Mayısın ilk haftası bitecek kursum. Umarım gelecek senede sınıf açabilirim. Öğrenci bulmak biraz daha fazla emek gerektiriyor. Saha çalışması yapmak lazım mesela. Neyse, kısaca gelemeyişimin, bir selam veremeyişimin nedeni budur.
Tarifse sürekli yaptığım bir sütlü tatlı. Ne zamandır eklemek istiyordum aslında. Ben çok seviyorum tadını. Hem kolay, hem yapımı kısa sürüyor, hem de hafif. İşte tarif.
Malzemeler:
1 lt süt
2,5 çay bardağı un
1 su bardağı şeker
2 paket vanilya
1 paket kakaolu bisküvi
damla sakızı
Yapılışı:
Süt, un, şeker ve ezilmiş damla sakızı bir tencereye konur. Karıştırılarak muhallebi olana kadar pişirilir. Ocaktan alınıp, vanilyalar eklenerek pürüzsüz bir kıvam alıncaya kadar el blendırıyla çırpılır. Kakaolu bisküvi rondoda çekilir ve bir fırın tepsisine yayılır. Üzerine hazırlanan muhallebi dökülerek, ılıdıktan sonra buzdolabına konur. 2-3 saat soğuması beklenir. Tepsideki muhallebi bıcakla kare olacak şekilde kesilir. Bir spatula yardımıyla bu kareler ikiye katlanarak tabaklara konur ve servis yapılır.

2 yorum:

neslihan dedi ki...

kolay gelsin.kurs fikri çok güzel.tavuk göğsü harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgileirmle...

HÜLYA dedi ki...

canım senin adına çok sevindim umarım karşılıklı çok gzüel zamanlar geçirrisiniz öğrencilerinle..

tavuk göğsün her zaman ki gibi süper... ellerine sağlık...

sevgiler canım