30 Aralık 2008 Salı

Yılbaşı Kurabiyeleri



Veee final... Geldik 2008'in son gününe. Ben memnundum aslında 2008'den. Güzel geçen bir yıl oldu benim ve ailem için. Yeni şeyler yaşadık, güzel değişiklikler oldu hayatımızda. Mesela minik oğlum kreşe başladı bu yıl. Başlarda biraz sancılı bir dönemdi onun için ama şimdi alıştı ve çok mutlu. Haa unutmadan annem taşındı taaa Bandırma'dan buraya. Hala evine, yeni şehrine alışmaya çalışıyor ama torununa yakın olmak herşeyi kolaylaştırıyor onun için. Eşimde işi acısından önemli gelişmeler kaydetti 2008'de. Bana gelince, kişisel olarak çok büyük değişiklikler yaşamadım, ama sağlıklı ve mutlu bir yıldı benim için de. Bu arada blogumu da 2008 de yayınlamaya başladım. Sizlerle 2008'de tanıştım. Daha ne olsun dimi :)

Kısaca 2008'le pek bir alıp veremediğim yok, hep güzel anılarla anacağım bu seneyi. 2009 ne getirir bilinmez, ama ben, hepimiz için önce sağlık getirmesini diliyorum. Sevdiklerimizle birlikte mutlu mutlu geçecek bir yıl diliyorum hepimize. Yeni yılınız kutlu olsun.

Gelelim tarife. Ege'nin sınıfı için, bizzat Ege tarafından süslenmiş Yılbaşı kurabiyeleri var sırada. Dün oğlum okuldayken hazırladığım kurabiyeleri, Ege okuldan geldikten sonra birlikte süsledik. Hatta Ege iki süsledi bir yedi :) Dün migrostan da yılbaşı temalı, üzerinde geyik olan çok şirin bir tabak almıştım, onun içine dizdik, paketledik. Süsleme işinden pek keyif aldı oğlum. Erimiş çikolatanın içine kurabiyeleri batırıp batırıp yedi. Minik elleriyle süsleme şekerlerini kurabiyelere serpti.
Tarifi Selin Çağlaya'nın sitesinden aldım. Daha öncede yapmıştım ama bu daha güzel oldu. Tarifte 2,5 bardak un yazıyordu. Bana 2 bardak un tam yetti. Kıtır kıtır, ağızda dağılan acayip güzel bir kurabiye oldu. Yani içinde 250 gr tereyağ olmasa hergün yapardım :) Neyse bu yılbaşı kurabiyesi olduğundan tereyağına takılmamak lazım.






Malzemeler:
250 gr. yumuşak tereyağı
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı buğday ya da patates nişastası (ben buğday nişastası kullandım)
1 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
2,5 su bardağı un

Yapılışı:

Oda sıcaklığındaki minik parçalara böldüğünüz tereyağının içine un dışındaki tüm malzemeleri koyuyorsunuz. İster elinizle ister tahta kaşıkla tüm malzemeleri karıştırıyorsunuz. Ben elimle yaptım bu işi, kaşık bana zor geldi. Koyu krema kıvamında bir karışım elde ediyorsunuz. Sonra Azar azar ununu ilave ediyorsunuz. Çok sert olmayan, parmağınızla bastırdığınızda parmağınızın izi kalan bir hamur elde etmeniz gerekiyor. Dediğim gibi tarifte 2,5 bardak yazıyor ama bana 2 bardak un yetti. Daha sonra tezgahı hafif unlayarak hamurunuzu çok da fazla inceltmeden açıp, kurabiye kalıplarıyla kesiyorsunuz. Yağlı kağıt serili tepsiye dizip, önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişiyorsunuz. Üzerleri kızarmadan almanız gerekiyor. Hatta başında durun çok cabuk pişiyorlar. Fırından ilk çıktığında yumuşak hatta pişmemiş gibi görünselerde, soğuyunca muhteşem oluyorlar.

Süsleme kısmıysa hayalgücünüze kalmış. Ben aldığım çikolataları benmari usulü eritip Ege'nin önine koydum. Biz çikolataya batırdık sonrada üzerine pasta süslemesi için satılan şekerlemelerden serptik. Bir kısmınıda, külah yaptığımız yağlı kağıdın içine doldurduğumuz, çikolataları sıkarak süsledik. Ama sade olarak da tatları harika..
Herkese sevgiler.

4 yorum:

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Ellerine sağlık, kurabiyeler çok lezzetli görünüyor.
Ayrıca mutlu yıllar diliyorum.
Sağlıklı ve huzurlu bir yıl olsun inşallah.
Sevgiler

Eylül dedi ki...

ikinizinde ellerine sağlık çok güzel gözüküyorlar,Ege bir süsleyip bir yediyse lezzet testindende başarıyla geçmiş demekki:)Tüm güzellikler sizlerle olsun mutlu yıllar...

ildeniz dedi ki...

gaye ablacıım nefis görünüyorlar eminim ki egenin dediği gibi 'leziz'olmuşlardır:Dellerinize saglık ikinizin de:)

Gaye dedi ki...

İldiciğim, sen gel biz Egeyle sana da yaparız bu kurabiyelerden.. öpüyorum seni canımcım :)