24 Aralık 2008 Çarşamba

Paçanga Böreği


Ne kadar süredir yazmadığımı ben bile unuttum. Genelde vaktim olmadı, vaktim olduğunda da benim canım yazı falan yazmak istemedi. Bu şekilde bir kaç hafta ara vermiş oldum.


Geçtiğimiz haftasonu 12 yetişkinden ve 4 çocuktan oluşan bir arkadaş topluluğunu ağırladım. Açık büfemsi içkili bir toplantı olduğundan, yemekten ziyade meze ve sıcak-soğuk aperatiflerden oluşan bir sofra hazırladım. Bu arkadaşlarımızla, her ay birimizin evinde olmak üzere düzenli olarak görüşüyoruz. Bu ay sıra bizdeydi ve çok eğlenceli bir akşam geçirdik. Üstelik pek te yorulmadım. Bunun nedeni hazırlıklarımın bir kısmını daha önceden hazırlamış olmamdı sanırım. Yemek yerine meze hazırlamak gerekince, önceden yapıp derin dondurucuya koyma lüksü oluyor neyseki insanın. Bir de hem annem hem de kayınvalidem, lojistik destek verince yorulmadan atlattım bu geceyi. Eğlendiğim güldüğüm anlar da yanıma kar kaldı :)


Lafı fazla uzatmadan yaptıklarımı listeleyeyim. Yavaş yavaş tariflerini de eklemeye çalışacağım.


İçli köfte (Kayınvalidem tarafından hazırlandı)

Zeytinyaplı biber dolması ( Annem hazırladı)

Lahmacun (İç malzemesi tarafımdan hazırlandı, dışarıda pişirtildi)

Paçanga Böreği

Humus

Közlenmiş Kırmızı Biber salatası

Kereviz Salatası

Makarna Salatası

Çoban Salatası

Ayva Tatlısı

Yalancı Tavukgöğsü


Kısaca yedik yedik yedik....


Ben diyorum ki önce paçanga böreğinin tarifiyle başlayayım. Gerisini de umarım üşenmem de kısa zamanda eklerim. Ama bir işe başlayınca sonu gelir diye düşünüyorum ve börek tarifiyle açılışı yapıyorum.


Malzemeler:


Yufka

Pastırma ( küçük doğranmış)

Kaşar ( ben kaşar ve örgü peynir kullandım)

sıvıyağ

yumurta

galeta unu


Yapılışı:


Yufkaları 8 eşit üçgene bölerek hazırlıyoruz. Pastırmaları bir tavada az sıvıyağ ekleyerek biraz pişiriyoruz. Tavadan alıp soğumasını beklediğimiz pastırmaları ve rendelediğimiz peynirlerle karıştırıyoruz. Bir parça yufka alıp, fırçayla üstüne sıvıyağ sürüp, geniş kısmına pastırmalı içten koyup 2 parmak kalınlığında sarıyoruz.


Bu aşamada isterseniz tavaya sıvıyağ koyup böreklerinizi kızartabilirsiniz. Ben hafif olması fırında pişirdim böreklerimi. Yağladığım fırın tepsime, önce yumurtaya sonra galeta ununa buladığım börekleri dizdim. 180 derecede galeta unu kızarana kadar pişirdim. Dışı çıtır içi yumuşacık böreklerim oldu. (Börekleri yumurta ve galeta ununa bulamadanda fırında pişirebilirsiniz.)

10 yorum:

meliha dedi ki...

Çok çok severim paçanga bnöğreğini
ellerine sağlık
humusun tarifinide merakla bekliyorum

sevgiler

eldivenlerim dedi ki...

paçanga böreği enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....

Zeynep dedi ki...

çok çok çok seviyorum paçangayı,
ellerinize sağlık.
nefis görünüyor
sevgiler

kirazdünyası dedi ki...

nasıl canım istedi şimdi eve gidip hemen yapmak lazım :)

elma şekeri dedi ki...

Ellerinize sağlık.

Sevgiler...

hunerlieller dedi ki...

selam.börek pek leziz görünüyor.elinize saglık.sevgiler.

Ayça dedi ki...

Bayılırım paçanga böreğine. Ellerinize sağlık

deniscafe dedi ki...

Nefis bi börek bu ellerinize sağlık.. sevgiler..

hdidem95 dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş sevgiler

etki alanı dedi ki...

Nino'nun bloğunu okurken paçanga böreğini görünce uğradım size...Yılbaşında ne yapayım diye düşünürken yetiştiniz imdadıma...Teşekkür ediyorum ve iyi bir yıl geçirmenizi diliyorum...
TüTü