4 Aralık 2008 Perşembe

Balık Köftesi


Geçen akşam fırında levrek yapmıştım. Balıklar biraz büyükçeydi. Bende artan balıkların kılçıklarını ayıklayıp buzdolabına koymuştum. Aslında amacım balık çorbası yapmaktı. Sonra aklıma Home Tv'de gördüğüm bir tarif geldi. Biryerlere not etmiştim. Hemen tarifi buldum ve balık köftesi yapmaya karar vedim. Yapımı oldukça basit ve çok lezzetli. Ayrıca balık yemeyen çocuklar için de yapılabilir. Neyseki Ege'nin balıkla bir sorunu yok. Ama bu köfteyide pek beğendi. Yanında sos falan olunca da bayılır benimki zaten. Bir oturuşta 2 tane koca köfteyi yedi.
Denemenizde fayda var zarar yok derim. Ama kılçık ayıklama işi zor gelirse dil balığıylada yapılabilir sanırım.
Malzemeler:
İstediğiniz kadar balık eti
Balık miktarı kadar haşlanmış patates
Dereotu
Maydanoz
Süt
sıvıyağ
tuz
karabiber
Yapılışı:
Bende hazır pişmiş balık vardı. Ama sıfırdan yapacaklar balıklarını yağlı kağıda sarıp fırına atarak pişirebilirler. Balığı pişirirken yağ falan da koymaya gerek yok. Bir nevi buğlama oluyor.
Balıklar ayıklanırken dikkat edilmesi gereken tek şey, balık etlerini çok ufaltmadan ayıklamak.
Haşlanmış patateslerimizi ezip püre haline getirmek gerekiyor bu arada. Göz kararı süt, sıvıyağ,
tuz ve karabiber ekleyerek püremizi hazırlıyoruz. Hazırladığımız patates püresinin içine maydanoz ve dereotunu da koyup iyice karıştırıyoruz. Karıştırma işini balıkları eklemeden tamamlamak lazım. Sonra balık etlerimizi ekliyoruz. Patates püresi ve balıkları birbirine karıştırırken çok dikkat etmemiz lazım. Balık etlerini parçalamamaya özen göstererek bir kaşık yardımıyla, alt üst ede ede karıştırma işlemini tamamlıyoruz. En son elimize büyük parçalar alarak koca koca köfteler yapıyoruz. Tabii siz daha kibar köfteler de yapabilirsiniz :). Son olarak teflon tavaya koyduğumuz yağda una buladığımız köfteleri kızartıyoruz. Kızarttığımız köfteleri çevirirkende dikkat etmek gerekiyor. İçinde iri balık parçaları olduğundan, normal köfte gibi birbirine sıkıca bağlı bir dokusu olmuyor bu köftelerin. Bu yüzden çevirirken parçalanma ihtimaline karşı dikkatli olmak gerekiyor.
Orjinal tarifte balık birlikte yengeç eti de koyuyorlardı. Bulabilirseniz deneyebilirsiniz. Ben en son çocukluğumda Avşa Adasına gittiğimizde yemiştim pavurya.. Yıllardır yemedim, sanırım tadını unutmuşumdur.. Yediğimiz yengeç irisi pavuryaları da babam, eniştem yakalardı. Para falan vermezdik yani. Fiyatı nedir bilmiyorum ama sanırım pahalıdır. Ama ben sadece balık etiyle yaptım ve çok memnun kaldım.
Home Tv'de de yanına sos olarak mayonez ve hardalı karıştırıp koymuşlardı. Ben de yaptım, lezzetli oldu.
HERKESE İYİ BAYRAMLAR...

11 yorum:

sarımutfak dedi ki...

değişik güzel ve faydalı deneyeceğim cnm ellerine sağlık
iyi bayramlar
sevgiler

Tijen dedi ki...

Bir penguenimiz varmış ne güzel. Bugün keşfettim siteni. Ellerine sağlık komşu!

neslihan dedi ki...

Nefis bir tad canım,harika görünüyor,eline sağlık.

İyi bayramlar diliyorum.sevgilerimle...

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Balığın her halini çok severim. Köfte halini hiç yemedim ama kılçık ayıklamadan balık tadında köfte yemek fikri çok hoşuma gitti.
Ellerine sağlık.
Sevgiler

zerrin - misss dedi ki...

canım benim, bende denedim bu tarifi çokta leziz oluyor. Jamie oliverin tarifi.

ellerine sağlık olsun.

sımmsıkı kucaklıyorum seni

mutlu bayramlar

elmaşekeri dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis bir görüntü...

gaye dedi ki...

Tyler Florence’in yaptığı bir tarifti benimki.. ama jamie oliver da süper şeyler yapıyor. jamie'ye şaşıyorum, küçücük, baba, şef ve iş yeri sahibi. aferin ona :)

www.illedeyemek.com dedi ki...

Ellerinize sağlık,yine herşey harika sevgiler,selamlar.bayramınızi da şimdiden kutluyorum...
www.illedeyemek.com

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık, leziz görünüyor gerçekten de.. Mutlu bayramlar diliyorum..

zehra dedi ki...

Sağlıklı,mutlu,huzurlu nice bayramlar temenni ediyorum sevdiklerinizle birlikte...

nilay dedi ki...

Ben de show Tv'de bir ev hanımı yaparken gördüm ve hamsiden yaptım. Çok çok güzel oldu. Ellerine emeğine sağlık