26 Kasım 2008 Çarşamba

Kabak Tatlısı


Kabak tatlısını annem çok sık yapardı. Ama özellikle yılbaşı yemeklerimizi kabak tatlısı yemeden bitirdiğimizi hatırlamıyorum. O zamanlar İstanbul'da oturuyorduk ve kar yağardı. Şimdi Adana'da yaşadığım için yıllardır (13 sene) malesef kar falan gördüğüm yok. Bu sebeple, bana kar yağan yılbaşı yemeklerini hatırlatan kabak tatlısıyla yetinmek zorundayım.
Kabak tatlımı yerkenki halimse bir başka hikaye :) Tatlıyı yerken lapa lapa yağan kar tanelerini düşünüyorum. Sonra birden, tatlıyla aramdaki ilişkinin komik olmaya başladığını farkedip, tatlının fotoğrafını çekip buzdolabına kaldırıyorum.

Benim gibi ''kar sever'' bir mizaca sahipseniz ve fazlaca yağmur yağan bir şehire demir atmışsanız, havalar soğumaya başladığı anda ruhunuzdaki kar taneleri zıplamaya başlar. Tüm benliğinizle kar görmek istersiniz, bunun için Tekir yaylasına ya da Pozantıya gitmeye de razısınızdır. Yeterki kar olsun, kardanadam olsun :)

Kısaca durum budur, tatlı yapılıp yenmiştir, hatta bitmiştir. Yenilirken de tarafımdan hayaller kurulmuştur..


Malzemeler:

1 kilo soyulup doğranmış kabak

1,5 kilo civarında şeker

İri dövülmüş çeviz

Yapılışı:

Bir çeşit reçel gibi yapılışı aslında. Kabakları bir tencereye koyup üzerlerine şekeri döküyoruz. Kabaklar sulanıncaya kadar bekletik ocağa alıyoruz. Ben akşam şekere yatırdığım kabakları sabah pişirdim. Piştikten sonra üzerine bolca çeviz serpip, soğuk olarak tüketiyoruz.

3 yorum:

lezzetyolculugu dedi ki...

Kabak tatlısına bayılırım.Üstü bol cevizli süper olur.Ellerinize sağlık.

meliha dedi ki...

Çok güzel görünüyor kabak tatlısını çok severim.
ellerine sağlık
sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Gaye'cim ellerine sağlık, nefis bir tatlıdır kabak tatlısı.. Annem de özellikle yılbaşı geceleri için yapardı.. Hatta ben de yapayım bu yılbaşı diye düşünüyordum.. İyi bir kabak bulmalı.. Afiyetler olsun, kar hayaline kavuşursun umarım bu kış, belki güzel bir tatille :)