20 Kasım 2008 Perşembe

Şam Tatlısı

Bu tatlıyı ben yapmadım. Görümcem, bizi ziyarete geldiği bir haftasonunda yapmıştı bu tatlıyı. Ben genelde şerbetli tatlıları yemeyi pek tercih etmem. Fakat şam tatlısının yeri bir başkadır bende. Öğrenciliğim de Adana'da geçmişti ve bu tatlıyla da bu şehirde tanışmıştım. Sokakta satılan şam tatlılarına bayılırdım. Hatta Duygu Cafe'nin oradaki kanalın başında ( bilen bilir) bir tatlıcı dururdu. Ondan sürekli şam tatlısı alır yerdim. Kısaca şam tatlısı bana her zaman öğrenciliğimi hatırlatıyor. Bu sebeple kalbimdeki ve midemdeki yeri başka :)
Sağolsun Necla ablam üşenmedi yaptı , bizde afiyetle yedik. Bende izleyip tarifini yazdım. Tarçın falanda seviyorsanız eminim beğenirsiniz. Ayrıca içinde yumurta yok. Ve sadece 1 kaşık sıvıyağ kullanıyorsunuz.

Tarif aşağıda. Herkese iyi bir haftasonu diliyorum.



Malzemeler:

3,5 bardak irmik
1 kaşık sıvıyağ
1 bardak ılık su
1 bardak toz şeker
1 tatlı kaşığı karbonat

Bu malzemelerin hepsi birbirine karıştırılır ve yoğurulur. Yarım saat kadar dinlenmeye bırakılır.Ayrı bir yerde 3 kaşık pekmez ve 3 kaşık su karıştırılır. Bu karışım tepsinin her tarafına sürülür.

İrmikli karışım 2 eşit parçaya ayrılır ve bir parça elimizle tepsinin altına yayılır. Üzerine 5-6 kaşık kadar tarçın serpilir. (Tarçını daha az serpebilir ya da çeviz gibi malzemelerde koyabilirsiniz arasına.)
İrmikli parçanın geri kalanını da bu tarçınlı katın üstüne yaymamız lazım. Ama işin püf noktası burada başlıyor. Hepsini tepsiye koyup yaymaya çalışırsak alttaki katlar bozulacağından, elimize irmikli hamurdan ufak parçalar alıp, elimizin içinde inceltip, yama yapar gibi tepsiye döşememiz gerekiyor bu noktada. Tüm parçalar bitince, elimizi biraz pekmezli suyla ıslatıp yama yama gözüken üst kısmı düzeltiyoruz. Fırında 180 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.


Şerbet:
3 bardak su
3 bardak şeker

Kaynatıp soğumasını bekliyoruz. Tepsiyi fırından çıkarıp, henüz sıcakken üzerine soğumuş şerbetimizi döküyoruz.

10 yorum:

İLKAY dedi ki...

Gaye'ciğim tam şam tatlı olmuş...süper...ellerinize sağlık...ben de deneyeceğim ilk fırsatta...

zehra dedi ki...

yapanın ellerıne saglık cok guzel gorunuyor kesınlıkle

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

şam tatlısını görünce çocukluğum aklıma gelir..sokaktan geçen arabada satılan şamtatlıcısı gelir.ne günlerdi .hala o eski lezzeti yakalayamadım malesef ama bu görüntü itibariyle çok benzemiş yapanın ellerine sağlık..

DENİZSEFASI dedi ki...

mmm beni de çocukluğuma götürür bu tatlı, annem sık sık yapardı bize. Bir de yazın karataşa giderdik, orda seyyar satıcılar satardı, denizden çıkınca bir dilim şam tatlısı çok güzel giderdi.

ah aha bilmem mi oraları, bak gayeciğim iki gündür, sana yorum yazarken gözlerim doluyor. En sevdiğim şeyleri hatırlatıyorsun. o kadar özledim ki...

sevgiler...

DENİZSEFASI dedi ki...

ben ellerinize sağlık demeyi unuttum galiba, adana deyince unuttum görüyor musun :))

ellerine sağlık, sana da afiyet olsun gayeciğim.

DENİZSEFASI dedi ki...

tam 1 yıl oldu gitmeyeli.
bayramda eşim ameliyat olmayı düşünüyor, yani yine gidemeyeceğiz galiba. şubat tatilinde inşallah.

sen nereliydin?

sevgiler...

nilay dedi ki...

Bizde babaanne tatlısı denir buna. Babaannem çok yaparmış. Ben çok severim. Ellerine sağlık. sizinkinin rengi muhteşem olmuş

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Gaye'cim görümcenin ellerine sağlık, annem de çok sever bu tatlıyı.. Afiyetler olsun..

neslihan dedi ki...

Hımmm harika görünüyor,nefis olmuş,afiyetler olsun.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

HAYDİ KIZLAR ETKİNLİĞE
Sevgili arkadaşım,beni kırmayıp P.D.Ç.S.ETK.30 1.hafta da birbirinden güzel tariflerle katıldığınız için müteşekkirim,elinize gönlünüze sağlık. 2.hafta bugün başladı,tekrar katılımınızı bekliyorum,çayım hala sıcak ve taze!!! Ev sahipliğimden memnun olursunuz inşallah.
SEVGİ VE SELAMLARIMLA
Susamcorekotu.blogcu.com