30 Ekim 2008 Perşembe

Otlu Çevizli Erişte


Bu tarif süper, acayip lezzetli.. En baştan söylemek istedim :) Aslında lezzet göreceli bir kavram ama beğenilmeyecek gibi de değil bu erişte. Benim damak tadıma tam uyduğunu söyleyebilirim.

Blogger'a erişim yasağı geldiğinde, önümde duran koca bir youtube örneği olduğundan, bloguma bu kadar kısa sürede kavuşacağımı düşünmüyordum. Ama neyseki yanıldım. Kapalı olduğumuz günlerde bu işe çok sinirlendiğimi itiraf etmeliyim. ''Nasıl bir ülke olduk, inanamıyorum artıık'' gibi düşünceler kafamda dönüp durdu. Bloguma kavuştum ama malesef bu düşüncelerim hala yerinde kaya gibi duruyor. Olan biten şeyleri artık hayretle izlemeye başladım, başladık. Yasaklayak, yok sayarak, korkutup gözdağı vererek hiç birşeyi halledemeyeceğimizi adım gibi biliyorum. En azından tarih bize yasakların insanları dürtüklediğini, organize olup daha girişimci olduğunu gösteriyor. Tarih derken çok uzak zamanlardan bahsetmiyorum, 2-3 ay öncesini düşünün mesela.. Ya da blog sahiplerini düşünelim. Sakin sakin evlerimizde, işimizde vakit geçirip, yaptığı tarifleri birbiriyle paylaşan insanlardık. Sonra yasakla birlikte kıpırdanmaya başladı herkes, arka kapılarından bloglarımıza ulaşıp memnuniyetsizliğimizi dile getirdik. Kendi aramızda ne yapsak, imzamı toplasak demeye başladık. Yapılan kampanyalara gittik imza verdik. Demek ki yasaklar insanları sindirmiyor aksine aktive ediyor. İnsan hakları bence çok önemli, yanlış yapan blog tabii ki kapatılabilir. Ama bizlerin bloglarının da engellenmesi büyük bir haksızlık, emeğimize saygısızlık. Aslında bu hukuki bir olaydı ve doğru uygulanmalıydı. Lafı daha uzatmak istemiyorum, ne lazım bende kapatılırım falan :) Umarım tekrar böyle bir uygulamayla karşılaşmayız arkadaşlar.

Herkese iyi bir hafta diliyorum.



Malzemeler:

1 paket erişte
yeşil soğan (isteğe bağlı konulmayabilir, ben koydum)
maydanoz
dereotu
çeviz
beyaz peynir ya da tulum peyniri

Yapılışı:

Erişte haşlanır ( ben erişteleri az yağlı teflon tavada kavuruyorum, renkleri biraz koyulaşıyor).
Peynir ve ince doğranmış otlar karıştırılır. Haşlanıp süzdürülen erişteye zeytinyağı ve peynirli karışım eklenir ve karıştırılır. En üste iri dövülmüş çeviz parçaları konur. Erişteyi peynirli karışımla birlikte ısıtamayacağınız için, yiyeceğiniz kadarına peynirli karışımdan ekleyin.

20 yorum:

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

hımm beni cezbetti.
nasıl böyle güzel bir şey beğenilmez..
ben bayıldım ..
ellerine sağlık ..

nilay dedi ki...

bayılırım cevizli erişteye. Ellerine sağlık

yeşim dedi ki...

hımmmm çok lezzetli buu çok canım çektii

ellerine sağlık
sevgilerr

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

İnanılmaz lezzetli görünüyor. Erişteyi bu şekilde hiç denememiştim. Ellerine sağlık. Sevgiler

defneylebirlikte dedi ki...

gerçekten de süper bir görüntü.ellerine sağlık.yemek isterdim şimdi doğrusu.ben senin dediğin ipi daha önce duymamıştım gayeciğim biraz bilgi verirsen sevinirim.sevgiler....

defneylebirlikte dedi ki...

gayeciğim ben karıştırmışım ipten başka bir arkadaş bahsetmişti çok sekme açıyorum ya sana yazmışım ona yazacağıma.kusura bakma...sevgiler...

sevimin sayfasi dedi ki...

görüntü harika, eminim tadi dahada bir güzeldir
ellerine saglik

SELİ (SELDA) dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel ve sağlıklı göründü gözüme cevizi görünce.görüşmek üzere.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Gaye'cim benim de damak tadıma çok uygun, mutlaka deneyeceğim.. Ellerine sağlık, süper!

birdilimdus dedi ki...

Erişte enfes görünüyor, ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

Cafe Gusto dedi ki...

Erişteye bayılırım.nce haşlayıp sonra biraz kavuruyormusunuz yoksa direk kavurarak yapıp pilav gibi suyunu sonra mı ekliyorsunuz anlayamadım.En kısa zamanda deneyeceğim de:)))
sevgiler...

gaye dedi ki...

Ben haşlamadan önce biraz rengi değişinceye kadar kavuruyorum. Aslında kavurmadan da haşlanabilir. Ama eriştenin kavrulmuş renkli görüntüsü beni cezbediyor.. :)
önce kavur, sonra haşla ...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Gaye'ciğim,

Ellerine sağlık, ailecek erişteyi çok severiz biz de.
Sanayi tipi yapılanları bilmiyorum ama ben kendim sipariş usulü yaptırdığımda içlerinde yumurtası, sütü ile daha besleyici oluyor. Öyle olunca ben de haşlayıp suyunu süzdürmüyorum.Çünkü o zaman suyuna geçmiş olan bütün vitamin ve mineraller de heba oluyor. Aynen pilav gibi pişiriyorum.
Bazen de süzdürdüğüm suyu atmayıp onunla çorbalar yapıyorum.(tarhana, yayla çorbası gibi)
Umarım bu önerimle haddimi aşmamışımdır.

Kolay gelsin,

Sevgilerimle,

melisa dedi ki...

tabiki lezzetli olur ceviz erişte offf ellerine sağlık canım harika
çok sevdim
canım haftasonu bende börek poğça yaparım ama misafirlerime böreğin yanında çayla tatlı bişeyler olması açısından kurabiyeyi tercih ettim
bide ben gibi çayı şekersiz alanlar için güzel oldu
sevgiler

gaye dedi ki...

Işıl, değerli fikirlerin için çok teşekkürler.. Amaç zaten deneyimlerimizi paylaşmak, yeni şeyler öğrenmek değil mi? mesela haşlama suyunu çorba yaparken kullanma fikri aklıma çok yattı..

melisa dedi ki...

slm gayecim yine ben
canım benim bir kurabiye hamurum daha var sıvıyağlı ve aynen margarinle yoğurmuş gibi oluyor kimse bilemiyor
önümüzdeki günlerde onuda yayınlayacağım

gaye dedi ki...

dört gözle bekliyorum o tarifini de Melisa..
genelde hep katıyağlı tarif var nedense. bak benim blogda da tarçınlı minik kurabiyeler var. o da sıvı yağlı, ben çok beğeniyorum o kurabiyelerin lezzetini..tavsiye ederim.

Huriye dedi ki...

Offf ya bu goruntu beni maf etti
Bana bu yapilmaz ki,rejimdeyken((:
Harika gorunuyor canim,ellerine saglik...sen benim için yee:))hemde bir tabak:))kocaman opuldun...

kizilciksurubu dedi ki...

Harika görünüyor, ellerinize saglik. Sevgiler.

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

selam
öncelikle güzel dileklerin icin cok tessekkür ederim sükür daha iyim ...

enfes bir tarife benziyor ellerine saglik sevgiler