9 Ekim 2008 Perşembe

Kremalı Mantarlı Makarna ve Tavuk Fajita

Nedense üzerim de bir rehavet, bir genişlik, bir tembellik var. Yaz boyunca böyle uyuşuk uyuşuk dolandım etrafta ama yaz sıcaklarındandır diye düşünüp kafama takmadım. Ama yaz sıcakları da bitti, durum nedir anlamış değilim. Ya ben kronik tembel olma yolunda hızlı adımlarla ilerliyorum ya da bana ne oluyor bilemiyorum.

Hareket manasında tek yaptığım spor salonuna gitmek. 2 aydır düzenli spor yapmaya çalışıyorum, gerçi bugün de gitmem lazım ama ben hala oyalanıyorum evde. Neyseki spor salonu, oturduğum binanın karşısında bulunan binanın altında, eminim daha uzak bir yer olsa spor salonuna gitmeye de üşenirdim :) Böyle dibimde olunca hem mecbur hissediyorum kendimi hem de sanki evimin içinde bir yere gidiyormuş gibi, aklıma gelince çıkıp gidiyorum. Bir ara taşınma durumumuz vardı, en çok spor salonundan uzak bir yere taşınacağız diye hayıflanmıştım.

Evet gördüğünüz gibi konuyu yemeğe bağlayamadım :) Daha fazla çabalamayayım tarif aşağıda. Geçenlerde yapmıştım bunu. Bir çeşit tavuk fajita aslında. Yanında da kremalı mantarlı makarna var, bir de tavada kremalize edilmiş soğanlar.
Hekese iyi haftasonları diliyorum.






Malzemeler:


Tavuk göğsü ( ne kadar isterseniz)


Kırmızı biber


Yeşil biber


kekik, biberiye vb.


tuz


Yapılışı:

Tavuk ve biberler ince ve uzun oacak şekilde doğruyorum. Teflon Bir tavaya sıvıyağ ekleyip, malzemeler pişene kadar soteliyorum. Ben herşeyi aynı anda tavaya koyuyorum ve orta ateşte kızartmadan pişiriyorum. Hatta biberleri biraz diri bırakıyorum.

Makarna için, mantarları kendi sularını salıp çekinceye kadar tavada pişirip içine çiğ krema ekleyerek bir sos hazırlıyorum.

Son olarakta irice doğradığım soğanları yağda renkleri kızarana kadar ama yakmadan pişirip, yemeğin ve makarnanın yanına ekliyorum.


7 yorum:

neslihan dedi ki...

Süper bir yemek ,benim damak tadıma çok uygun:-)))ellerine sağlık canım,pratik de ,ani misafirler için harika olur.sevgileirmle...

DeSsTiNa / Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Harika bir menü olmuş. Leziz ve pratik.
Ellerine sağlık.
Sevgilerle

GÜL dedi ki...

Slm canım öncelikle ziyaretin ve ii dileklerin çok tskr ederim.Umuyorumki bundan sonra daha sık karşılaşırız.Yemeklerin enfes gözüküyor bende mutlaka deniycem.Trekrar tanıştığımıza mem nun oldum.

Huriye dedi ki...

Ellerine saglik,harika gorunuyor...sevgilerimle

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Gaye'cim ellerine sağlık, hem çok şık hem de çok besleyici bir menü olmuş.. Afiyetler olsun..

ozguluntarifleri dedi ki...

super nefissss olmus canim ustelik cokta besleyici
ellerine saglik
sevgiler

banu gökşin dedi ki...

nefıss ellerıne saglık canım benım keske sımdı olsada yesem bu saatede yerım.
sevgılerımle..