20 Ekim 2008 Pazartesi

Havuçlu Bezelyeli Pilav

Bu aralar o kadar yoğunum ki anlatamam. Annem Adana'ya taşındı, birbuçuk haftadır onun telaşı içindeyiz. Evi taşıdık taşımasına ama malum evi yerleştirme işi hala sürmekte. Birde haftasonu üniversitedeki ev arkadaşımın düğünü vardı. Annemin yerleşmesine yardım et, düğüne hazırlan, elbise al, eksiklerini tamamla derken geçen hafta acayip yoruldum, hala da yorgunum. Böylelikle, Ege'nin kreşe başlamasının faydalarını ( kendi açımdan ) geçen hafta iyice anladım. Evde yanımda olsaydı bu saydıklarımın hiç birini yapamıyacaktım.
Bu bezelyeli havuçlu pilavıda, bu kadar yoğunluğun arasında yemekle fazla uğraşamadığım bir gün yaptım. Ege zaten böyle renkli şeyleri oldum olası sever. Yanına da yoğurt yedimi yeterlidir benim için.
Böyle bir pilavın tarifini vermeye gerek yok aslında. Eminim herkes zaten yapıyordur, yapmıştır, yapacaktır. Ama adettendir diyerekten kısaca tarifi yazacağım.
Bir süre dinlendikten sonra aklımda denemek istediğim değişik tarifler var, onları yapacağım ve sizinle paylaşacağım. Şimdilik benden bu kadar :)


Hazırlanışı:

Havuçlar minik küpler halinde doğranır. Bir tencereye doğradığımız havuçlar ve bezelyeler konur. Üzerine su eklenip, biraz haşlanır. Daha sonra bildiğimiz şekilde pilav yaparken içine haşlanan malzeme eklenir ve pirinçlerle birlikte pişirilir. Ben bazen haşlanmış mısırda koyuyorum, daha rengarenk bir pilav oluyor o zaman.

5 yorum:

Huriye dedi ki...

Nefis gorunuyor pilav ellerine saglik,sizlerede kolay gelsin,tasinma kolay olmuyor...annenin yeni evi hayirli olsun,güzel günlerde otursun insallah...sevgiler

neslihan dedi ki...

Kolay gelsin canım,yoğun bir gündem olmuş.pilav şahane.eline sağlık.sevgilerimle...

nilay dedi ki...

Çok lezzetli bir pilavdır. Kardeşim pek bir yapar. Ellerinize sağlık

Pastacı Kedi dedi ki...

Sevgili Penguen'im,
Seni benim bloğuma davet ediyorum. Bakalım ne göreceksiiinnnn... :)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Nefis bir fotoğraf, renkler ne kadar da canlı.. Ellerine sağlık Gaye, çok güzel olmuş.. En kısa zamanda görüşmek üzere, kolay gelsin..