4 Ekim 2008 Cumartesi

Bayram Tatili ve Antakya Mozaik Müzesi

Bayramda İskenderundaydık. Kalabalık bir aile olarak yaşadık bayramı. Özellikle Ege çok keyif aldı. İlk kez, geçirdiği bayramın tadına vardı. El öptü para ve şeker-çikolata topladı. Doğduğundan beri yemediği kadar çikolata ve şekerleme yedi. Kısaca güzel ve özel bir bayram geçirdik.
Bayramın 2. gününü Antakya2da geçirdik. Mozaik müzesini görememiştim bir türlü, mozaik müzesini görmeye gittik. Çok güzel bir müze. Dünyanın 2. mozaik müzesiymiş. Müzenin büyük kısmı Hatay ve çevresinde bulunmuş mozaiklerle dolu. O kadar güzeller ki, nasıl anlatmalı bilemiyorum... Mozaikler dışında, müzenin bir odası Antakya Lahdi'ne ayrılmış. Mazaikler ve Lahit dışında Kalkolitik ve Eski Tunç çağından kalma kolyeler, paralar, mühürler,heykeller, çanaklar vs. sergilenmekte müzede. Bir sürü resim çektim. Bazıları aşağıda. Ama insanın böyle eserleri kendi gözleriyle görmesi gerek. Neyse lafı fazla uzatmayayım. Herkese iyi haftalar diliyorum.
Müzede eserler zarar görmesin diye flaş kullanmadan resim çekmenize izin veriyorlar. Bu yüzden resimler biraz karanlık çıktı.
Aslında müzedeki mozaikler de çok güzel ve ihtişamlıydı ama ben en çok bu lahitten etkilendim. Üzerindeki şekiller inanılmazdı, her yüzde anlatılan bir hikaye vardı.


Antakya Lahiti’nin M.S. 265-270 yılları arasında yapıldığı tahmin edilmekte. Bu tarihlemeyi içinden çıkan altın sikkeler vermektedir. Antakya'da yapılan bir temel harfiyatı sırasında bulunmuştur






SOTERIA MOZAIGI: M.S. V. yüzyilda yapilmis olup Antakya’nin Narlica köyü çevresinde bir banyonun dösemesi olarak bulunmustur. Soteria dolgun vücutlu bir kadin olarak canlandirilmistir. Basinda bir yapraktan çelenk tasimaktadir. Gögsünü Bizans üsluplu bir kolye süslemektedir. (Bilgi internetten alıntıdır)




APOLLON DAFNE MOZAIGI: M.S. III. yüzyilda yapilmis olup, Dafne (Harbiye)’de bulunmustur. Güzel peri kızı Dafne'nin Apollon tarafından kovalanması anlatılmaktadır. Dafne Apollondan kurtulmak için Defne ağacı olmuştur.


7 yorum:

DeSsTiNa / Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Bayramlar aileyle, kalabalıkla gerçekten bayram oluyor. Biz bu sene yaşayamadık bu duyguyu o yüzden.
Güzel fotoğraf paylaşımlarınız içinde teşekkürler.
Sevgiler

Ayça dedi ki...

Ben ne zaman müzeye gitsem, o tarihin içinde hissederim kendimi... O sessizlik, dingillik beni alır içine... Ne güzel bir şey yapmışsınız... Bizlerle de paylaştığınız için teşekkür ederim.

zerrin - misss dedi ki...

ohh egeciğime afiyet olsun :)

Mozaik müzesi ilgimi çekti. Mozaikleri çok severim. hatta özel olarak ilgim var. Umarım bir gün gidip görebilirim.

sıcacık sevgiler penguenim :)

neslihan dedi ki...

Çok keyifli bir bayram olmuş,ne güzel.daha nicelerine....bu müzeyi görmeyi be de çok istiyorum ama fotolar çok iyi,baya bilgi almış oldum canım.sevgilerimle...

oznurundunyasi dedi ki...

çok güzel fotolamışsın cnm..
ellerine sağlık..
sevgiler

nilay dedi ki...

Türkiyede en çok görmek istedğim yerlerden biri Antakya mozaik müzesi ikincisi Mardin. İnşallah bize de görmek nasip olur.

Esin... dedi ki...

Ne güzel bir bayram geçirmişsiniz.Allah tekrarlarını nasip etsin. Mozaik müzesi de çok güzelmiş. Ben yemek yiyecek yerleri gezmekten müzeyi gezemediğime üzüldüm ve utandım şimdi. Teşekkürler paylaşımın için. Sevgiler...