3 Eylül 2008 Çarşamba

Yaz Biterken

Aslında ben her yaz sonu sadece kırmızı biber ve patlıcan közleyip dondurucuya atardım. Ama blog dünyasında fazla vakit geçirmeye başlayınca, havaya girdim sanırım ve bu sene biber ve domates kurutma işine giriştim. Çok fazla miktarlar değil benim yaptıklarım, bu sene deneme amaçlı çalıştım diyelim... Gelecek seneye fikir vermesi açısından deneme olarak da nitelendirilebilir. Oldumu peki diye sorarsanız, galiba oldu :)


Bu biberler aslında ben aldığımda yeşildi ama güneşte kalınca renk değiştirdi. Bu renk değişimini beklemiyordum, dedim ya ben pek anlamam aslında bu kurutma işlerinden. Ama heyecanla izledim hergün kırmızıya dönen bierleri. İpe dizip balkondaki çamaşır askısına asmıştım. Adana çok nemli olduğundan sanırım 1,5 haftada kuruyabildiler. Küflenme riskine karşı torbalara doldurup derin dondurucuya koydum. Görümcem sıcak suda bekletip muammara yaptığını söylemişti. Bende sanırım bu şekilde kullanacağım. Bir de kurufasulye falan yaparken içine de atabilirim.

Domateslere geldikkk.. Bursa domatesi kullandım daha susuz oldukları için. Adananın nemi fazla olduğundan ben her bir domatesi 5-6 parçaya böldüm. Tuzladım ve aluminyum folyo serdiğim tepsiye dizip balkona koydum. Domateslerimde 1,5 hafta da kurudu. Çevremdekiler bana eylül ayının ilk haftasında yap nem az olur dedi ama ben dinlemedim. Tuz olarak daha önce aldığım ama nedense kalın çekildiği için kullanmadığım sofralık tuzu kullandım. (Turşuluk tuz değil)


Ve benim en sevdiğim şeylerden biri olan közlenmiş kırmızı biberler.. Cidden ben bu biberlere bayılıyorum, tadlarını çok seviyorum. Yapmasıda kolay. Fırın ızgarasına diziyorsunuz ve fırına yerleştiriyorsunuz. Pişerlerken ızgaradan aşağı sular damladığından altına başka bir tepsi yerleştiriyorsunuz. Ama alttaki tepsi su dolu olmalı, boş tepsiye damlayan biberlerin suyu yanıyor ve temizlemesi çok zor oluyor. Sonra soyup ki çok kolay soyuluyor, derin dondurucuya koyuyorsunuz.
Ben bu biberleri sarımsak, zeytinyağı ve sirke koyarak hazırladığım sosla tüketiyorum. Ayrıca sandviç falan yaptığımda da kullanıyorum. Birde beyazpeynir, çeviz ve maydanozdan hazırladığım harcı içine koyup rulo yapıyorum, bu da çok şık ve leziz oluyor.

8 yorum:

DeSsTiNa / Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Kış hazırlıkları bitmiş, sıra kışın gelmesinde galiba :) Özellikle biberler çok güzel görünüyor bence. Acı olmadıkça çok severim biberi :)

zerrin - misss dedi ki...

Gayeciğim, ben de kurutulmuş domatesi pek severim. geçen sene deneme amaçlı kurutmuştum bu sene bayaa kuruttum :))

senin kış hazırlıkları enfes. hepsi birbirinden güzel.

ellerine sağlık
sevgiler.

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

selam
ben biraz gec döndüm ama isleri ancak yoluna koydum neyse pastayi yapamam demissin ama mutlaka dene cok basit zor gibi dursada kolay
bende hersene tr den gelirken annecim kurularimi yapar verir hep herseyin baslangici vardir seninkilerde cok enfes görünüyor ellerine saglik sevgiler hayirli iftarlar canim her zaman görüsmek dileyile

Huriye dedi ki...

Merhabalar canim,

Kis hazirliklari harika,biberlere bayildim,hepsi super.

Hayirli ve bereketli ramazanlar dilerim sevgiler.

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

gayecigim ne guzel kisa hazirliklar yapmissin.
domatesi ben kucukken annecigim kuruturdu yemeklere koyardi o lezzeti hissetim bir anda
bende deneyecegim.
ellerine saglik canim.sizlere afiyet olun.
hayirli saurlar
selam ve sevgilerimi gonderdim.

Asiye dedi ki...

Kurumuş domatesler nerelerde kullanılıyor merak ettim. Ben de kış hazırlıkları koliği olduğum için denesem mi acaba :) Ama nasıl, nerede ve ne şekil kullanılacağını bilmem lazım :)
Kolay gelsin

gaye dedi ki...

Merhaba Asiye, ziyaretin için teşekkürederim.
Valla bende bu sene biber ve domatesi ilk defa kuruttum. Domateslerin bir kısmını zeytinyağı koyduğum bir kavanoza doldurdum. Kışın meze gibi tüketmeyi düşünüyorum. Bir kısmınıda derin dondurucuya koydum. Bunları da yaptığım yemeklerin içine atmayı düşünmekteyim. Kurufasulye, nohut, makarna sosları, melemen gibi.. deneyerek öğreneceğim. Ama her olumlu denememi bu yazıya ekleyeceğim. sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Mmmm, ellerine emeklerine sağlık, hepsi nefis görünüyor.. Ben de seneye yaza biberleri ipe dizmeyi planlıyordum, senin yazından sonra domates fikri de çok hoşuma gitti.. Kurutulmuş domatesi çok severim.. Tekrar teşekkürler..