24 Eylül 2008 Çarşamba

Panayır Kurabiye


Egenin kreşinde yaptığımız doğumgünü için hazırlamıştım bu kurabiyeleri. Çocukların acayip derecede ilgisine maruz kaldı bu sopalı kurabiyeler. Pastanın yüzüne bile bakmadılar. Değişik şeyler herzaman daha fazla ilgilerini çekiyor çocukların. Ayrıca bende bu fikri çok sevdim, hem sopalı hem de bonibonlu :) Gayet neşeli bir tavırları olduğunu düşünüyorum. Panayır ve festival alanları da neşelidir sempatiktir ya... Bu yüzden ismini değiştirdim, panayır kurabiye dedim.
Tarifi bengisu-abihayat blogundan aldım. İçine bayağı teryağ koymama rağmen kıtır kıtır, ağızda dağılan bir kurabiye olmadı. Acaba daha fazlamı pişirmem gerkiyordu bilemiyorum. Fakat tarifte üzerleri kızarmadan fırından alın diyordu. Neyse artık yendi bitti zaten.. Kısaca ısırınca dağılan bir kurabiye yerine daha yumuşak bir kurabiye elde ettim ben, bilginize.
Tarifin orjinaline buradan ulaşabilirsiniz.

18 yorum:

sarımutfak dedi ki...

ellerine sağlık tam çocuklara göre olmuş cnm

zerrin - misss dedi ki...

ohh şahane gerçekten.. :) Bonibonlu topitop gibi :)))

ellerine sağlık canım benim.

sıcacık sevgiler..

banu gökşin dedi ki...

canım cok guzel gorunuyor ellerıne saglık sevgılerımle..

elmaşekeri dedi ki...

____________@@@__@_@@@@__
____________@@__@@_____@__
___________@@@_@__@_____@__
__________@@@@_____@@___@@@_
_________@@@@@______@@_@___@@
________@@@@@_______@@_____@_
________@@@@@_______@____@__
________@@@@@@_____@____@__
_________@@@@@@____@___@__
__________@@@@@@@@____@__
__@@@_________@@@@@@@__
@@@@@@@__________@@___
_@@@@@@@_________@___
__@@@@@@_________@@__
___@@@___@_______@@___
___________@_____@__@__
_______@@@@_@___@___
_____@@@@@@__@_@@_
____@@@@@@@___@@__
____@@@@@______@_
____@@_________@__
_____@_________@__
_____________@_@__
______________@@_
______________@__




Bir damla umut serpilsin yüregine, bin tatli umut dolsun günlerine, hayallerin gerçekleri bulsun, bütün dualarin kabul, Kadir Gecen mubarek olsun.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Gaye'cim, çok eğlenceli görünüyorlar.. Kadir Gecen de mübarek olsun, Allah dualarını kabul etsin.. Bu arada seni listeme aldım..

Huriye dedi ki...

Ellerine saglik kurbisler sahane,çocuklar için harika bir fikir...

Kadir geceniz mubarek...dualariniz kabul olsun insallah...opuyorum seni...sevgilerimle...

Serpil dedi ki...

elelrine sağlık kandilin mübarek olsun...

neslihan dedi ki...

şeker kurabiyeler,çocuk olasım geldi:-))ellerine sağlık.sevgilerimle

nilay dedi ki...

Çok cici olmuşlar. Tam çocukların ağızlarına layık. Ellerine sağlık

zerrin - misss dedi ki...

Gayeciğim, sana da mutlu bayramlar hayatım..

sevgiler..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Gaye'cim iyi bayramlar diliyorum, sevgiler..

banu gökşin dedi ki...

bayramını en ıcten dıleklerımle kutlarım mutlu bır bayram gecırmenızı dılerım sevgılerımle..

oznurundunyasi dedi ki...

mutlu bayramlar

Huriye dedi ki...

Sevdiklerinizle geçireceginiz güzel bir bayram dilerim...Hayirli Bayramlar...

Blogen Ust@ dedi ki...

Sayfayı inceledim, güzellikler var tabii.. Emek güzel şey... Bana da beklerim, biraz gülersin, biraz da enfess bi o kadar inanılmaaz tarif ve bilgilerimden feyz alırsın :).. Valla ben ordayım:)

Adsız dedi ki...

Haddim olmayarak neden kiyir kiyir olmadigi hakkinda fikrimi yazmak istedim.Ben almanyada yasiyorum malum bu tip tariflerde cok iyiler.Genelde tereyagini sogukken eklerler,hizli ve kisa bir sürede yogrulur,en az yarim saat hatta tarife göre bazen iki saat buzdolabinda bekletilir.Yine hepsini bir defada acmiyorsak kalan parcada dolapta tutulur.Tabii soguk yagla yogurmak sert hamuru acmak bayagi zor kabul ediyorum.Ama deger bence

gaye dedi ki...

Aslında haklı olabilirsiniz.. Ben o kadar nadir kurabiye yapan biriyim ki, bu tip püf noktalarından heberim yok açıkcası. Kurabiye ve tart gibi yiyecekler genelde bol katıyağ ile yapıldığından, bunları evde yapmayı pek tercih etmiyorum. Canımız isterse dışarıda yiyoruz. Ama evde yapılmayan şeyler insanın damak tadında yer etmediğinden, pek de fazla canımız istemiyor neyseki :) bu güzel hatırlatma için ayrıca teşekkürler.

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,

Tarifte hamur malzemesini dolapta bekletmemiz gerektiğini yazmıştım belki bu bölümü atlamış olabilirsiniz,hamuru dolapta bekleyen kurabiyeler daha kıyır kıyır oluyorlar.

Çubuk fikri çok hoş olmuş,bir daha ki sefere böyle deneyeceğim:)))

sevgilerimi gönderiyorum...