9 Eylül 2008 Salı

Fırında Somon

Bana, ''Ege ne yediğinde mutluluktan havalara sıçrarsın?'' diye bir soru sorsanız, balık diye cevap verirdim. Bende balığı severim, tüketirim ama, Ege balık yedimi benden mutlusu olmaz :) Balığın zihinsel ve bedensel olarak, gelişmekte olan oğluma faydalarından haberdar olduğumdan, haftada 2 kez balık pişirmeye çalışıyorum.

Gelelim somon balığının faydalarına. Somon balığı, D, B6 ve B12 vitamini, iyot ve potasyum içeren bir balık. Yüksek orandaki Omega 3 yağ asidiyle kanı sulandırıyor. Çocuklara faydası ise Omega yağ asitlerinden kaynaklanıyor. Omega-3 ve Omega-6 yağ asitlerinin sinir hücrelerinin (nöron) büyüme ve gelişmesinde son derece önemli rol oynadığı tespit edilmiş. Omega -3 yağ asitlerinden DHA, insan beynindeki hücrelerin yenilenmesine katkıda bulunmakta. Bu nedenle, özellikle çocuklara genel gelişimin yanı sıra beyin gelişimi için de balık yedirilmesi gerekiyor. Somon dışında, uskumru, ton balığı, sardalya gibi balıklar Omega-3 yönünden oldukça zengin balıklardır.
Tabi somon tadı güzel, genelde fleto olarak satıldığından kılçığı çok fazla olmayan, kolay yenen bir balık.

İşte internetin faydalayı işte, bilgi bir tık kadar uzak bize :)
Bir ara da, somon fümeye benzer bir tarif denemek istiyorum. Uzun zaman önce Hürriyette okumuştum. Somon gravlaks. Somon balığını tuz ve şekerle bekletip sonra somon füme gibi ince ince dilimleyip yiyorsunuz. Denediğim zaman onuda bloga eklerim artık.

Malzemeler:

Somon balığı

Domates

Kekik

Pul biber

Tarhun otu

Defne Yaprağı

Zeytinyağı

tuz

Yapılışı:

Tüm malzemeler balığın üstüne dökülür. Balık 1 saat bu karışımda bekletilerek marine edilir. Otlar ve baharatlarla tatlandırdığımız balık fırın tepsisine dizilir. Üzerine 1-2 domates (küp küp doğranıp) konur. 180 derecede pişirilir.

Not: Ben domates olarak,sulu olmayan bursa domatesi kullandım. Bunun nedeni domatesin sularının balığı buğlama gibi pişirmesini istemediğimden. Buğlama balık yapmam, nedense haşlanmış gibi geliyor bana. Güzelim balıklara yazık oluyormuş hissine kapılıyorum buğlama görünce.

6 yorum:

Öznur dedi ki...

Merhabalar,
Ellerine sağlık balığın harika gözüküyor. Bende somon balığını çok severim. Oğluşuna afiyet olsun.

Sevgilerle...

DeSsTiNa / Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Balığa daha doğrusu her türlü deniz ürünüe bayılırım ama, somonu hiç denemedim. Fotoğrafta bile lezzet fışkıran bu tarifi deneyerek somonla tanışmalıyım artık sanırım :)
ellerine sağlık
sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Eşim ve ben somona bayılırız, özellikle de füme haline.. Ellerine sağlık, hem lezzetli, hem faydalı bir öğün olmuş..

yeşim dedi ki...

bu balık tam benlik
ne kılçık ne kabukk

şiir gibi oldu baluk

ellerine sağlık
öpücüklerr

Huriye dedi ki...

Ellerine saglik harika gorunuyor,somon'a bayilirim haftada bir kere yemege çalisiriz çok lezzetli olmus resim yetiyor sahane afiyet olsun canim

neslihan dedi ki...

Harika görünüyor balık,.ok leziz.bayılırım ben de yiyince çok mutlu oluyorum:-)))ellerine sağlık.iyi iftarlar.sevgilerimle...