17 Eylül 2008 Çarşamba

Şeftali Reçeli

Bu reçelde kış hazırlıkları sınıfına giriyor sanırım. Yaz ortasında 1 kilo şeftaliden reçel yapmıştım ama yedik ve bitmek üzere. Bu nedenle ikinci tur şeftali reçeli yapma ihtiyacı oldu evde. Çok güzel oldu, ben en çok şeftaliyi beğendim bu sene...

Şeftalileri soyup istediğimiz büyüklükte dilimliyoruz. Kaç kase şeftali koyuyorsak aynı kase sayısında şeker ilave ediyoruz. Ben hep meyveler sulansın, şeker biraz erisin diye bir gece buzdolabında bekletirdim ama bu sefer acelem vardı, o yüzden direk ocağa koydum. İlk yaptığımdan daha güzel oldu diyebilirim. Ocakta kısık ateşte pişiriyoruz. Arada üzerinde köpük olursa onları alıyoruz. İndirmemize yakın 3-4 damla limon suyu damlatıp ocaktan alıyoruz.

1 yorum:

şirin aksoy dedi ki...

tarifinizi aldım çok güzel görünüyor reçeliniz ben bayılırım şeftali reçeline ellerinze sağlık arkadaşım:))