23 Eylül 2008 Salı

Dereotlu Jambonlu Krep Ruloları


Evett artık dolu dolu 3 olduk, büyüdük... Egeciğin doğumgünü kutlaması vardı haftasonu. Bir arkadaşımızın restaurantında kutladık dostlarımızla. Çok güzel geçti, çocuklar eğlendi, büyükler yedi, sohbet etti, fotoğraflar çekildi, hediyeler verildi :)


Fotoğrafta oğlum ve en eski arkadaşı Defne görülüyor. Mum üflenmeden parmakla pastanın tadına bakma çalışmaları :)

Doğumgünü için yaptığım aperatiflerden bir tanesinin tarifini yazacağım şimdilik. Fırsat bulursam diğerlerini de en kısa zamanda ekleyeceğim. Aslında çok fazla çeşit te yapmadım bu sene. Geçen seneki deneyimlerim çok çeşit olunca pastanın arttığını gösterdi bana. Bende bu sene pasta yanında kısır, acılı ve acısız mini mini sandviçler ve krep ruloları hazırladım. Bir arkadaşım sigara böreği yaptı ve pastamızı aldığımız pastaneden de tatlı kurabiye aldık. Hepsi bu kadardı ve bu sene pastamız artmadı, tam yetti. Yani eve dönünce ben yemek zorunda kalmadım :)


Krep Ruloları için,

Malzemeler:

Krepleri göz kararı hazırladım. 2 yumurta ve kıvam alıncaya kadar süt ve un ekledim, biraz da tuz.
Tavuk jambon
Dana jambon
Krem peynir
dereotu
maydanoz

Yapılışı:

Krepleri pişiriyoruz. Benim 5 tane krebim oldu. Aslında 7 olabilirdi ama ben kreplerimi kalın yaptım. Soğuyan kreplerin içine krem peynir sürüyoruz. Üzerine ince doğranmış dereotu-maydanoz karışımından serpip, en üstede jambonları diziyoruz. Daha sonra sıkı rulolar halinde sarıyoruz. 2 cm kalınlığında ruloları kesip bir servis tabağına diziyoruz. Çok kolay ve lezzetli oldu bu rulolar.

Herkese sevgiler...

5 yorum:

DeSsTiNa / Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Çok lezzetli bir aperatif olmuş. Ellerine sağlık

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Gaye'cim ellerine sağlık, krebi bu şekilde sunmak hiç aklıma gelmemişti.. Bu sunum şekline benzer bir alternatifi lavaşla yapıyorum, arzu edersen blogumdan bakabilirsin, labneli salamlı cevizli lavaş..
Ege'nin yeni yaşı kutlu olsun, düğün pastalarını da beraber kesersiniz inşallah :) Sevgiler..

sarımutfak dedi ki...

harika olmuşlar ellerine sağlık
egenin doğum gününü kutlarım
sıcacık sevgiler

CADI KAZANI dedi ki...

TARİF RESİMDE ÇOK HOŞ GÖRÜNMÜŞ. İFTAR SOFRASI İÇİN DE HOŞ BİR SUNUM SEÇENEĞİ OLABİLİR. ELİNİZE SAĞLIK. SEVGİLERLE.

nilay dedi ki...

Doğum gününüz kutlu olsun. Nice nice senelere inşallah.
Benim de yaptığım şık görünümlü kreplerdir. Biz de krebi babamız yapar.
Ben ballı muzlu da yapar tatlı niyetine de sunarum.

Ellerine sağlık.