13 Ağustos 2008 Çarşamba

Vişne Reçeli ve Vişne Likörü


4 hafta önce pazardan bir yığın vişne alıp reçel ve likör yapmıştım. Bir kısmını da ayıklayıp derin dondurucuya atmıştım. Yediklerimizi ise söylemiyorum bile. Ne zamandır da yaptıklarımı yazmak, tariflerini bloga eklemek istiyordum. Üşengeçlik kıyafetini üstümden atıp hemen yazmaya koyuldum. Kendimi , kendi halime bırakınca, yaz sıcaklarında hiç birşey yapmadan yaşamaya meyilli olduğumu bildiğimden, resimleri arşivimden yükleyerek işe başladım.
İşte resimler ve yaptıklarım.



İlk olarak tüm vişneleri yıkayıp süzgeçe kurumaları için bıraktım. Daha sonra Ege'nin uyumasını bekleyip vişneleri ayıklamaya başladım. Ege sürekli vişneleri tırtıkladığından bu kadar sulu ve çıkmaz lekeli aktiviteleri o uyuduğunda yapıyorum :) Çekirdek çıkarma aletiyle bile, vişnelerin çekirdeklerini çıkarmak, çok sıkıcı ve uzun süren bir iş. Tüm işlemlerin en sıkıcı kısmı bu olsa gerek.
Neyse, ayıkladığım vişnelerin bir kısmını kışın keklerde falan kullanmak için plastik kaplara koydum ve derin donducuya kaldırdım. 2 kilosundan vişne reçeli, 1,5 kilodan da vişne likörü yaptım. Likörüm halen balkonda fermante oluyor 1 hafta sonra alkol ekleyeceğim. Tarifler aşağıda, sevgiyle..



VİŞNE REÇELİ

Malzemeler:

Ben 1 kiloluk tarifi yazacağım. Siz yapacağınız miktara göre uyarlayın.

1 kilo vişne ( çekirdeklerini ayıklamadan da yapabilirsiniz, gayet güzel oluyor)
1 kilo şeker + yarım bardak şeker
1 kaşık limon

Ayıkladığımız vişneleri reçel yapacağımız tencereye alıyoruz ve üstlerine şekerini döküyoruz. Bir gece buzdolabında bırakıp, ertesi gün ocağın üstünede kısık ateşte kaynatıyoruz. Ara sıra üzerinde biriken beyaz köpükleri delikli kepçeyle temizleyip atıyoruz. Kıvamı koyulaşınca ( ki çok koyu gözükmesede soğuyunca koyu kıvamlı oluyor. Ben bir kaşıkla, azıcık reçeli başka bir kaseye alıp buzdolabına koydum kıvamının koyu olduğunu görünce ocaktan aldım) Ocaktan almadan limonunu ekleyip 5 dakika daha ocakta tutuyoruz. Ben tenceredeki reçel soğuyunca üzerine tülbent kapatıp 4 gün balkonda güneşlendirdim. Sizde sulu olduğunu düşünürseniz güneşte bırakın.


VİŞNE LİKÖRÜ
Malzemeler:
1,5 kilo çekirdekleri alınmışvişne
750 gr toz şeker
çubuk tarçın ve 7-8 karanfil
Büyük bir kavanozun içi, bir sıra vişne bir sıra toz şeker şeklinde doldurulur. İçine tarçın ve karanfilller atılır. Balkonda güneş alan bir yere konur. Arada sırada biraz sallanır. 2 hafta sonunda kapağı açılıp bir kaşık yardımıyla vişneler azıcık ezilir ( suları iyice çıksın diye ). Tekrar ağzı sıkıca kapatılıp 2 hafta daha güneşte bekletilerek fermante olması sağlanır. Sonra alkol eklenir, ve cam şişelere konularak saklanır. Tanelerini yemek istemezseniz süzüp şişelere doldurabilirsiniz. Ama bence miniklikör bardaklarında küçük bir vişne tanesi hoş duracaktır.
Not:
Ben bu sene ilk defa likör yaptım. Daha alkolü eklememe 1 hafta var ve nasıl sonuç alacağımı bilemiyorum. Diğer bloglar da da bolca vişne likör tarifi var. Deneyimli arkadaşların fikirlerini alıp öyle işe başlayın isterseniz. Gerçi benim tarifimde teyzemden ama, bakalım ne sonuç alacağım..
Not2: Bugün 21 ağustos, vişnelerin içine alkol ekledim. :)den arkadaşımın tavsiyesi üzerine votka koydum. Yarım çaybardağından biraz fazla votka karıştırdım. Şimdi biraz daha bekleyeceğim. Tadları iyice karışsın diye. Sonra alkol az gelmişse gene ekleyebilirim sanırım. İnsanlık tarihinin en eski yöntemini kullanıyorum anlayacağınız, deneme-yanılma..







13 yorum:

İLKAY dedi ki...

Gaye'ciğim can selamlar...Hala buluşamadık::)))
Bu arada tembellik konusunda aynıyız...::))tEMBELLİĞİMİZ GİDER, HAVALAR BİRAZ SERİNLERSE EN KISA ZAMANDA GÖRÜŞÜRÜZ İNŞALLAH....Ben de az önce likör tarifini taslağa kaydettim...vişne çekirdeklerini ayıklamaya üşendiğim için buzluğa atamadım...onun yerine likör yaptım::)))
Aaaa bir de ben 2 gün önce likörleri içeri aldım açtım kapağını ve kokladığımda alkol kokusu gelmişti..yani yeterince fermente olmuştu yani alkol oluşmuştu...bana göre ayrıca alkol eklemene gerek yok gibi geldi bana...hani alkol ekleyince daha sert olacak çünkü??? ama belki bekleme süresini kısaltmak için yapılıyordur bu ekleme belki çok da bilmiyorum canım???

oznurundunyasi dedi ki...

canım iyiki senın adımların penguen adımı eğer daha geniş adımlar olsa idi ne yapardık bilemiyorum..
bence sayfan harikaa
ellerine sağlık..
reçel ve likör için ve tabii diğerleri için de
sevgiler

gaye dedi ki...

Sevgili Öznur bu güzel yorumun için teşekkür ederim. Ama valla rutin şeyler dışında öyle pasta-börek-mantı falan gibi zor şeylerin yakınından bile geçemem. tekrar zarif iltifatın için teşekkürler..

gaye dedi ki...

Yaa İlkay sorma nedirbu Adana sıcağından çektiğimiz. Klimadan da bıktım sıcaklardan da.. kış gelsin artık.. havalar soğusun hemen görüşelim. Şu sıralarda telaş var bizde taşınıyoruz, ama daha ev bulmadık..kısa zamanda görüşmek üzere canımcım :)

HÜLYA dedi ki...

merhaba gayeciğim..
ziyaretine ve gzüel mesajına çok teşekkürler tatlım.. vişne recelin harika görünüyor vişneyi çok sevmeme rağmen bu yıl buralarda pek olmadı. o yzüden ne reçel yapabildim ne de isteğim gibi vişneli pasta... senin vişne reçelinden bir kasecik aldım haberin olsun..

sevgiler canım daha sık görüşmek üzere..

ayrıca arkadaş listene eklediğin için ayrıca teşekkürler bende seni ekliyorum canım öptüm seni

pelin'ce dedi ki...

Gaye harikasın likör hazırlanmış,reçel yapılmış.Kışa hazırlık tamam.Vişne reçelini bende çok severim...
Ellerine sağlık...

yeşim dedi ki...

benim likörde olmak için bekliyor güneşin lıtnda bakalım nasıl olcak

reçelin de nefisss

ellerine sağlık
sevgilerrr

HÜLYA dedi ki...

Borçlarımızdan, ceza ve günahlarımızdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bağışlayandır, unutmayalım.. Eller semaya kalkıp, yürekler bir atınca bu gece, gözler sevinç yaşlarıyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualarınız kabul olsun!

oznurundunyasi dedi ki...

merhabalar bu sabah da ege korsana ziyarete gideyim dedim ama blog sadece davetli okuyuculara açıkmış,
o na da sevgiler benden:)

nilay dedi ki...

Ben de vişne likörünü bu akşam deneyeceğim. İnşallah güzel olur.

safir dedi ki...

arkadasım içim cız ettı sıtene gırınce bu yıl vısne zamanını kacırdım ellerıne saglık kısın canım cektıkce sıtenızıyaret ederım artık

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ben de bu sabah balkona koydum vişne likörü kavanozumu, benim de ilk denemem, inşallah başarılı oluruz :) Ellerine sağlık, reçel de çok güzel görünüyor..

:)den dedi ki...

Gayeciğim merhaba,
Ben yıllardır vişne likörü yapıyorum. Tarifim seninkine yakın. Yalnız ben vişne kavonozunu 2 ay güneşte bekletiyorum. Blogumda zaten ayrıntılı olarak yazmıştım ev yapımı likörümün tarifini.
Vişne likörü şahane oluyor. Herkese denemesini tavsiye ediyorum.
Vişne reçelin de şahane.
Ellerine sağlık canım.