9 Ağustos 2008 Cumartesi

Tortilla İçinde Tavuk Dürüm



Yemek yapmak istemediğim ama evde küçük bir çocuk olduğundan, geçiştirilmesi benim için imkansız olan bir öğünümüz için yapmıştım bunu. Zaten Ege dürüm, sandviç tarzı şeyleri seven bir çocuk. Yani ıspanağı dürüm yapsam bayıla bayıla yer. Bu dürüm severlik hali baba tarafımızdan kaynaklanmakta. İskenderuna her gittiğimizde babaannemiz ve dedemiz bizim için mangal yakar ve kebap pişirirler. Egede bebekliğinden beri, o kebabı özel yaptırılan kebap ekmelerine sarıp sarıp mideye indiren bizleri görerek büyüdüğünden bir minik bir dürümcü haline geldi :)

Yapımı çok kolay olan bir tarif bu. Ben tavukla yaptım ama kırmızı etlede yapılabilir. Hatta et olmadan yeşillik ve közlenmiş sebzelerle de yapılabilir.

Malzemeler:

Tortilla ekmeği ya da lavaş ( genelde şok marketlerdeki lavaş ekmeklerini kullanırım ama bu sefer gene marketten aldığım tortilllaları kullandım)

Kemiksiz tavuk eti (ben kemikleri çıkarılmış ızgaralık tavuk pirzolasından kullandım)
Yeşil soğan
Marul
Domates



Yapılışı:

Tavukları tüm olarak zeytinyağı, sarımsak, tuz ve kekikte 30 dakika marine ettikten sonra, teflon yavaya alıp, en kısık ateşte kendi suyunu bırakıp çekinceye kadar, hatta birazda her iki tarafı kızarıncaya kadar pişiririz. Dilimleriz ve tortilla ekmeklerinin içine koyarız. Ben bu sefer marulu ince ince doğradım ve domatesle karıştırıp tavukların yanına bolca ekledim. Kışın avakado dilimleri, közlenmiş kırmızı biber, turşu koyarakta yapmıştım. Yani evde ne varsa doldurabilirsiniz dürümünüzün içine. Ketçap mayonez falanda konulabilir ama ben pek tercihetmiyorum. Uzatmadan lafı bitireyim artık. En son dürümleri sarıp afiyetle mideye gönderiyoruz, hepsi bu :)

Not: İçine ben çok yeşillik koydum oğlum yiyeceği için, bence tam bir çocuk yemeği oldu. Bolca marul, domatesi yeşil soğan ve tavuk var. Yanınada ben ayran yaptım. Çocuklar için ideal bir öğün olduğunu düşünüyorum.

Ama sürekli dürüm yemenin de sakıncaları olabilir. Mesela normalde yiyebileceğimizden daha fazla ekmek tüketmiş olma ihtimalimiz yüksek, aynı şey çocuklar için de geçerli. Obezite kapıda bekleyen fırsatçı bir tehlike çünkü. Önünü açmamak lazım.

Ayrıca çocukların sofra terbiyesini de erken yaşta edinmeleri şart. Herşeyi ekmek arası ya da dürüm olarak sunmamak, tabaktan yemeği öğrenmeleri, çatal-kaşık kullanmaları konusunda teşvik edilmeleri gerek.

Neyse herkese iyi bir hafta diliyorum, sevgiler...

4 yorum:

yeşim dedi ki...

gayecim bu enfes pratik bir lezzett olmuş şu sıcak adana gününde hafif de olmuştur

ellerine sağlık
sevgiler

sarımutfak dedi ki...

gayecim harika görünüyor çok iştah açıcı hiç denemedim ellerine sağlık
sevgiler
iyi haftalar

nilay dedi ki...

Nefis görünüyorlar. Çok güzel bir alternatif

Ersin ÖLMEZ dedi ki...

harika..
hatta dayanamayip yemeksepeti(dot)com ' dan siparişinide geçtim :)