11 Ağustos 2008 Pazartesi

Ev Usulü Cips


Uzun zamandır canım birşey yapmak istemiyor. Bunun nedeni Adana'da havanın çoookk sıcak olmasıyla birlikte, benim ve Egenin günlerdir dışarıya ihtiyacımız dışında çıkmamamız sanırım.

İnsan evde çok fazla kalmaya başlayınca ruh halide değişmeye başlıyor. Sürekli sıkılan ve miskin birine dönüşmeye başladım. Böyle hareketsiz zamanlarda insan çabuk evrimleşmeye başlıyor sanırım. Kendimi Marquez romanlarına sıkışmış bir karakter gibi hissettiğimi söyleyebilirim.
Neyse tarife döneyim, bu patatesler, Egenin cips reklamı görüp, cips cips diye ortalarda gezinmeye başlaması üzerine tarafımdan el çabukluğuyla yapıldı.

Yapılışı:

Patatesleri 1,5-2 milimetre kalınlığında halka halka doğrarız. Zeytinyağı ve tuza bulayıpyağlıkağıt serili fırın tepsimize dizeriz. 180 derecede kızarana kadar pişiririz. İsteğe bağlı olarak tuz ve zeytinyağının yanında sarımsak, kırmızıbiber, kimyon, kekik gibi baharatları kullanarak da patatesleri tatlandırabilirsiniz.


7 yorum:

nilay dedi ki...

Ellerine sağlık. Patatesleri salatalı soyucu ile mi ince ince dilimledin ?

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Nefis bir fikir! Mutlaka deneyeceğim! Ellerine sağlık..

gaye dedi ki...

Merhaba Nilay, elimle doğradım patatesleri. Biftek bıçağı gibi bir bıcağım var onunla doğradım. Bu bıçak kalın bile kesmeye çalışsam dışa doğru bir eğimle kesiyor, ince birşey doğramak isteyince onu kullanıyorum genelde.

halenze dedi ki...

kışşttt kışşttttt. ay mutfağa penguen girmiş:))) hamileyken az yemedim ben bu cipislerden. üzerine tuzot döküp fırına atıp atıp yerdim. o günleri hatırladım.Arkadaşım ellerine sağlık. sevgiler sana. durmak yok pişirmeye devam:)

sofraozlemi dedi ki...

cipsler nefis..hemide en sağlıklısından...bi ara bende dadanmıştım ama çok kilo yapıyo bacım..her ne ise:) güzel şeyler hep kalorili değilmi zaten....ellerine sağlık..
sevgiyle

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık.Oğluşlar hem adaş hemde aynı yaştalat ne güzel.Bende Ege ye deniyeceğim.Tşk ederim.

:)den dedi ki...

Sevgili "Marquez romanlarına sıkışmış bir karakter"...
Şuanki sıkıntınızı ve ev usulü cipsinizi o kadar şahane ifade etmişsiniz ki yorum yazmadan geçemedim. Bazen olur böyle zamanlar. Ama siz yaratıcılıkta sınır tanımamışsınız gördüğüm kadarıyla:) Ellerinize sağlık.Çok iyi bir deneme olmuş.
Sevgiler...