30 Temmuz 2008 Çarşamba

Üzümlü Kurabiye ( PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 29 )

Hemen tarifi verip kaçacağım, zira hava Adana'da iyiden iyiye ısındı ve insanın içinden hiç birşey yapmak gelmiyor. Uzun uzun yazamayacağım anlayacağınız :) Küçükken babaannemin torunlarına yaptığı kurabiye bu, yazın Avşa'ya gittiğimizde yapardı babaannem. Neyse tarife geçiyorum.

Havaların serinlediği, uzun yazıların yazıldığı günlerde görüşürüz, herkese sevgiler...

Malzemeler:

1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta
1çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartmatozu
İstediğiniz kadar şeker ( ben çok tatlı yapmıyorum)
Kuru üzüm
Alabildiğince un

Yapılışı:

Tüm malzemeleri karıştırıp,yoğuruyoruz. Hepsi bu kadar. Enson yağlanmış fırın tepsisine diziyoruz. Babaannem içine üzüm koymaz sade yapardı ve pişirmeden önce yoz şekere batırırdı. Öyle de çok güzel oluyor. Bu kıtır kıtır olmayan yumuşak bir kurabiye oluyor aklınızda olsun.

6 yorum:

zerrin - misss dedi ki...

oyy buralarda pek sıcak penguenim.. :)

Pek severim böyle anne kurabiyelerini.. Ellerine sağlık..

Sımmsıcak sevgiler.
www.misssgibi.com

eldivenlerim dedi ki...

kurabiyeler enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım:))))

pastacirapunsel dedi ki...

Sıcaklardan etkilenmemek mümkün mü Sevgili Gaye..

Kurabiyeler ise çok güzel görünüyor, ellerine sağlık..

Sımsıcak sevgiler.....

Mutfak Havlusu dedi ki...

uzun zamandır üzümlü kurabiye istiyor canım,sabah kurabiye yapıcaktım baktım ki evde üzüm bitmiş yapamadım:(
şimdi burada gördüm gene canım istedi birde çok tatlı duruyorlar ellerinize sağlık.

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABA Canımcım;
29. Ev sahibemiz olan semiha (karabiberinmutfagi.blogspot) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
Sevgilerimle SEVİL SAHİN
Bu bir duyurudur :eger daha önce yolladıysam kusura bakma arkadaşım ne kadar cok duyurulursa o kadar cok katılım olacaktır şimdiden bu duyurumu yayınladıgın için tşk ederim
MERHABALAR CANIM ;
ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 3 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 8 KASIM 2008 SAAT 14:00 DE BAKIRKÖY GALERİA DA ALT KATINDA MADODA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .
DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

porselendemlik cay saati dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAGLIK KATILIMIN İCİN TESEKKURLER...

TARİFİNE BAKABLİRSİN..

www.porselendemlik.com

tuna