16 Temmuz 2008 Çarşamba

Peynirli-Sosisli Tava Böreği


Bu böreği cumartesi sabahı yaptığımız kahvaltı için pişirdim. Hemyapımı çok pratik hemde kısa zamanda pişiyor. Ayrıca fırında pişirip ''aman ziyan olmasın'' diyerek koca tepsiyi de yemek zorunda kalmamış oluyorsunuz :) Bizim gibi 3 kişilik bir aileyseniz eğer, ideal boyutlarda ve lezzetli bir börek yapmış oluyorsunuz.

Malzemeler:

2 yufka

1yumurta

Yarım bardak süt

yarım bardaktan az sıvıyağ

Peynir

maydanoz

Yapılışı:

Tavamızı sıvıyağla yağlayıp bir yufkayı kenarları dışarıda kalacak şekikde tavaya yayarız. Diğer yufkamızı elimizle minik parçalara ayırıp, bu parçaların yarısını tavamızdaki serili yufkamızın içine yayarız. Yumurta, süt ve sıvıyağı karıştırarak bir sos elde ederiz. Bu sosun yarısıyla tavaya sermiş olduğumuz yufkaları ıslatırız. Maydanoz ve peynirle hazırladığımız harcıda yayıp, yufkaların kalan kısmını harcın üstüne koyarız. Bu yufkalarıda sosla ıslattıktan sonra, tavamızın kenarlarından sarkan yufkaları içe doğru kapatarak, böreğimizi tamamlarız. En küçük ocakta, kısık ateşte, arada kızarıp kızarmadığını kontrol ederek iki tarafınıda pişiririz.



Not: Ben iç malzemesine evde kalmış olan 3 sosiside ekledim. Gayet lezzetli oldu. Ayrıca böreği tavada çevirirken düz bir kapak ya da tepsi gibi birşey kullanırsanız daha rahat çevirebiliyorsunuz.

4 yorum:

zerrin - misss dedi ki...

Gayeciğim, ne kadar iştah açıcı görünüyor bu börek. Ama ekranın aşağılarına kaydıkça o çikolatalı suflede kilitlendim. Uzun süre baktım.. :) Neyse kalkıp yapabilir durumda değilim. Yoksa hepsini bitirmek zorunda kalırdım :))

Umarım eve gidene kadar unuturum.

herşey pek güzel olmuş.

ellerine sağlık
sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

Nede güzel olmuş börek elleriniz dert görmesin,Sevgilerimle...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Annem de bu börekten yapardı kahvaltıya ve o da kapakla ters çevirirdi :) Ellerine sağlık sevgili Gaye, mutlaka deneyeceğim.. Bu arada artan tepsi böreklerini dondurucuda saklayabilirsin, yenileceği zaman çıkarıp çok kısık ateşte ısıtırsın..

cici dedi ki...

selam. ziyaretinize sevindim; pastayı beğenmenize de. Evet erşey çocuklarımız için; seve seve...ağız tadıyla mutlu günler dilerim. Sibel. (cafecihan)