8 Temmuz 2008 Salı

Çikolatalı Sufle - PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26


Sonunda bende ilk sufle denememi dün gerçekleştirdim. Özenerek aldığım sufle kaplarımı ilk kez kullanmış oldum. Uzun zamandır hep aklımdaydı sufle yapmak, ama çok vaktimi alır, itina gerekir diye sürekli erteleyip duruyordum. Evde küçük bir çocuk olunca, öyle aklınıza gelir gelmez fazla emek harcayan işlere girişemiyorsunuz. Uygun zamanı kollamak, yaratmak gerekiyor. Bende dün akşam yemeğimizi hazırladıktan sonra uygun koşulları oluşturup ilk sufle denememi gerçekleştirdim.

Evdeki yemek dergilerinde bir çok tarif buldum ama denemeye cesaret edemedim. Bunun nedeni, zaman zaman dergi tariflerinde yazılanları tam olarak uygulasamda sonuçların kötü olması. Bu sebeple daha önce yemek bloglarından bulduğum tariflere bakmaya başladım. Genelde arkadaşlarımın bloglarındaki resimlerden fikir edinmeye çalıştım. Bazı sufleler kek gibi pişmiş göründü gözüme. Ben dışı pişmiş ama içi daha kıvamlı bir sufle yapmak istiyordum. Ve aradığımı sonunda sevgili Burcu'nun blogunda buldum. Ve tarifi aynen uyguladım...

Bu arada sufle hazırlamanın gözümde büyüttüğüm kadar zor, vakit alan bir uygulaması yokmuş. En azından bu tarifi uygulamanın kolay olduğunu söyleyebilirim.

Birazda sonuçtan bahsetmem lazım sanırım. Ben suflemi akşamüstü hazırlayıp buzdolabına koymuştum. Akşam misafirlerimiz geldiğinde, sadece sufle kaplarına paylaştırıp fırında pişirmek kaldı bana. Yanında krema ve pudra şekeri de vardı. Ben biraz kremayla yemeği tercih ettim. Ve çok beğendim, daha doğrusu herkes beğendi.

Bu arada Huriye arkadaşımın etkinliği için de iyi bir alternatif olabilir. Huriye arkadaşıma etkinliğinde başarılar diliyorum. Bakalım bende bir gün etkinlik yapabilecek miyim? Porselen demlik çay saati etkinliği-26 'nin diğer tariflerine de bakın derim.
Hazırlaması kolay ve kısa süren bu tarifi denemekte fayda var bence. İşte Burcu'nun blogunda görüp pişirdiğim çikolatalı suflenin tarifi.
Malzemeler:
30 gr tereyağı
2 çorba kaşığı un
250 ml süt ( 1 su bardağı +1/4 su bardağı)
200 gr kakao oranı yüksek bitter çikolata
4 yumurta sarısı (çırpılmış)
1 yumurta beyazı

Yapılışı:

İlk olarak fırını 210 dereceye ayarlayıp ısınmaya bırakıyoruz. Tereyağını tencerede eritip unu ekliyoruz. Unu biraz kavurduktan sonra sütü ekleyip, karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişiriyoruz. Pişen muhallebiyi ocaktan alıp içine çikolataları koyup, iyice eriyene kadar karıştırıyoruz. Yumurta sarılarınıda ekleyip pürüzsüz bir karışım elde edene kadar el çırpıcısıyla karıştırıyoruz. En son mikserle çırparak tamamen köpük haline getirdiğimiz yumurta beyazını ekliyoruz. Bu aşamada yumurta beyazını karışııma çok yedirmeden bir kaşık yardımıyla hafifçe karıştıralım.

Sufle kaplarını tereyağıyla yağlayıp toz şek serperek hazırlayalım. İçlerine hazırladığımız karışımı paylaştıralım. Isınan fırına kapları dizip fırın kapağını açmadan 15 dakika pişrelim.
Not:
Ben nasıl olur, ne kadar kabarır pek bilemediğim için, misafirler gelmeden önce, deneme olarak bir tane sufle kabını doldurup fırında pişirdim. Deneyimime göre, sufle kaplarının dörtte üçünün sufle karışımıyla doldurulması gerekiyor. Fırından çıkarınca en fazla 3-4 dakika içinde sönmeye başlıyorlar, jet hızıyla servis yapmak lazım. Hatta ben telaştan bir tanesini tepetaklak halının üstüne düşürdüm :) Son gözlemimde 11-12 dakika pişirince içi daha akışkan oluyor. Akşam misafirlerime yaparken 12 dakika pişirdim.

10 yorum:

ACIBADEM KURABİYESİ dedi ki...

Eline sağlık çok güzel olmuş, çok severim sufleyi...

Sevgiler,

Dilek

Mutfak Havlusu dedi ki...

sufle çok güzel olmuş
ellerine sağlık.

Huriye dedi ki...

Canim sufleye bayilirim muhtesm gorunuyor,vallahi harika yapmisin offf,super. Ellerine saglik. Tekrardan katildigin için çok tesekkurler,çok mutlu oldum canim,sagolasin. Etkinlik bu pazar gunu bitiyor,yine bekliyorum olurmuu,opuyorum.

AYRICA : PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..Yayına Hazırlayanlarhttp://nasibim.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/Sorumlu Müdür http://selmahlc.blogcu.com/Grafik Tasarım Düzenleme Yagmur İparSizde sununumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey adınızı sitenizin adresini dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
Örnek isim: SEVİL SAHİN
Site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com/
Tarif : SALATAYARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/search/label/SALATA%20YARI%C5%9EMASI%20TAR%C4%B0FLER%C4%B0

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam...sufle nefis görünüyor.eline saglık canım..sevgilerimle.

pelin'ce dedi ki...

Kaşık kaşık yerim ben bunu :))

Ellerine sağlık...

İLKAY dedi ki...

Canım AFAD'a ayın 15'inde yaz dönemi kursu var kızım iremsu katılıyor...genelde 18:00 civarında başlıyor....hani geç de kalsan sorun olmuyor..haftada 3 gün devam ediliyor 6 hafta kadar sürüyor...oğluşuna bakabilecek kimsen yokmu canımcım??? yoksa ben bile yardımcı olmaya çalıışrım ...
vallahi en kısa zamanda 2 kişilik buluşmayı gerçekleştirelim bence...

sevgilerimle,
ilkay

Melek* dedi ki...

harika gözüküyor çikolatalı oluşu zaten benim damak tadıma hitap ediyor ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglık bende aranıza yeni katıldım yeni evliyim ama tecrübe kazanacagım zamanla ankaradan aranıza katıldım sitenizi çok nezih buldum bende daha sitemi tam oturtamadım ama olsun zamanla olur siteme bakmanızı isterim zaman bulursanız ellerinize saglık bu arada sizi blog arkadaşlarına ekleyemedim bilginiz olsun iremlemekanlar küçük harfle googlede bulabilirsiniz nurgül

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Etkinlikteki tarifiniz kanalıyla sayfanıza ulaştım.Ellerinize sağlık. Ben sufle yapmadım hiç.Ama severim.Bakalım kısmet bende fırsat bulduğumda yapacağım inşallah. Resimdeki oğlunuzmu? Çok şirin maaşallah.
Kolay gelsin.

decodeniquo dedi ki...

offf, içim gitti! yok ben güya rejimdeyim n'apıyorum burda! :P