23 Temmuz 2008 Çarşamba

Çikolatalı-Fındıklı Truff


Geçen gün vişne reçeli ve vişne likörü yaprım. Reçelim kavanozuna konulup kaldırıldı. Likörümse balkonda güneş ışığı görerek fermante oluyor. İlk defa likör yapıyorum, tarifi teyzemden aldım. Umarım güzel bir tad çıkar ortaya. Tarifini bir ara yayınlarım artık :)

Neyse, asıl gelmek istediğim nokta, hazır bayramda ikram etmek için likör yapmaya girişmişken neden truffta yapmayayım dedim kendi kendime. Ne zamandır bloglarda görüp görüp ''bende yapabilir miyim acaba ''diye düşünüyordum.

Daha önce Burçin'in Denemelerinde gördüğümbir truff tarif vardı. Onu aynen uyguladım. Çok güzel, lezzetli ve şık truflar ortaya çıktı. Hatta tatlı yiyeceklere biraz mesafeli duran oğlum bile buzdolabını açıp açıp yedi truflardan. Bu deneme başarılı olduğundan bayramda da truff yapmaya karar verdim. Unutmadan yapımı çok kolay ve kısa sürüyor.

Ben tarifte kullanılan çikolata miktarının yarısını bitter yarısını da sütlü çikolata olarak kullandım. Süslemesi de evdeki malzemelere ve hayalgücünüze kalmış.


Malzemeler:

200 ml sıvı krema

150 gr çikolata ( bitter ve sütlü çikolata)

8 dilim kakaolu kek ( ben hazır kek kullandım)

1 su bardağı iri dövülmüş ceviz ( ben fındık koydum)

Yapılışı:

Kremayı bir tencereye koyarız, kaynamadan ısıtırız ve içine çikolata parçalarını koyarız. Çikolataları krema içinde erittikten sonra ufaladığımız keki içine koyarız. En son fındıkları da ekledikten sonra tüm malzamenin iyice karışmasını sağlarız. Ocaktan alıp soğumasını bekleriz. Buzdolabında 4-5 saat iyice katılaşmasını bekleyip, elimizle minik toplar haline getiririz. Ben elimle şekil vermek için kilanın açık olduğu oturma odasını seçtim. Adana'da hava çok sıcak olduğundan soğuk bir yerde şekil vermek daha kolay oldu. Yaptığımız topları hindistancevizi, kakao ya da rendelenmiş çikolatayla kaplarız.

4 yorum:

pelin'ce dedi ki...

Truflardan bir tane alıp kaçıyorum :)
Ellerine sağlık..

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

çok lezzetli bir görüntüsü var,eline sağlık canım...

İLKAY dedi ki...

Gaye'ciğim merhaba,
Trufflar çok nefis..ellerine sağlık canım...

benim fotoğraf linkleri doğru fakat fotokronik sitesinde sorun var canım...açılınca site sna haber veririm canım...

Sevgiler,
ilkay

decodeniquo dedi ki...

kendimi alamıyorum.. gidip iki yazı yazıyorum dönüp tatlılara bakıyorum, keklere bakıyorum.. sonra da burnumu çeke çeke yeşil çay içiyorum :'(

şaka bi tarafa ellerine sağlık, hepsi mükemmel gözüküyor.. çok özendim, benim yaptığım tatlılar yalnızca göze hitap ediyor (bkz. bu: http://www.decodeniquo.blogspot.com/2012/02/cupcake-yastk.html, sonracığıma bu filan : http://www.decodeniquo.blogspot.com/2012/02/chocolate-chip-cookie-dolap-kulplar.html ), seninkiler mis kokuyordur, nasıl lezzetlidirler.. hadi bi yudum daha yeşil çay! :P