13 Temmuz 2008 Pazar

Çikolata Soslu Browni


Bu tarifi bir-iki sene önce Hürriyet gazetesinin vermekten bıkmadığı yemek eklerinden birinden aldım.

Egeye arkadaş olsunlar diye, İskenderundaki yeğenlerimizden ikisini Adanaya getirmiştik. Onlar içinde ,bizim ve Ege içinde değişik bir hafta oldu. Kendimi üç çocuk sahibi gibi hissettim. Onları gezdirdim, sevecekleri yemekler pişirmeye çalıştım, atıştırmalık şeyler hazırlayıp durdum tüm hafta. Bence çok güzeldi, Ege'de halinden çok memnun gözüküyordu.

Bu browniyi çocuklarla birlikte seçtik. Tüm tarif dergilerini önlerine yığıp seçin dedim. İçinde çok katı yağ olmayanlardan seçim yapmalarını istedim sadece. Onlarla birlikte bu tarifin uygun olduğuna karar verdik. Benim payıma da yapması düştü. Gerçi bu tarif dondurmalı browni kulesiydi. Bir dilim browni bir dilim dondurma şeklinde katlar çıkıp öyle servis ediliyormuş. Ama biz dilim dilim kesip yedik. Sanırım kule modunda bir browni olduğundan kabarmaması gerekiyor. Zaten kabartma tozu yok içinde ve çok az kabarıyor.

İşte tarifi.

Malzemeler:

80 gr tereyağı
150 gr bitter çikolata
3/4 su bardağı esmer şeker
2 adet hafifçe çırpılmış yumurta
1/2 su bardağı un
1/4 su bardağo süt
1/2 su bardağı dövülmüş fındık

Çikolata sosu:

50 gr bitter çikolata
1/2 su bardağı krema

Hazırlanışı:

8'e 26 cm'lik bie kek kalıbını yağlı kağıtla kaplayın. Orta boy bir tencerede yağı ve çikolatayı kısık ateşte karıştırarak eritin. Ilık kıvama gelinceye kadar soğutun. Şeker, yumurta, elenmiş un, süt ve fındığı bu karışıma ekleyin ve iyice karışmasını sağlayın. Karışımı hazırladığınız kek kalıbına dökün.175 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin. Browniyi soğuması için kek kalıbının içinde bırakın. Soğuyunca browniyi düz bir zeminde ters çevirin.Üzerine hazırladığınız sıcak kremayı dökün.




Not: İçinde kabartma tozu olmadığını yukarıda yazmıştım. Gene yazayım dedim :) Benim brownim çok az kabardı. İnce fakan yoğun çikolata tadı olan bir kek oldu. Tadı aynı marketlerdeki browniler gibiydi. Yeğenlerim için yapmıştım, çocuklar çok beğendiler. Çok kabaramayan ama güzel tadı olan bir tarif oldu :)








3 yorum:

sarımutfak dedi ki...

ımmmm tam benlik bunlar ellerine sağlık nefis olmuşlar
uzanıp alasım geldi doğrusu
sevgiler
iyi haftalar

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok cezbedici duruyor o çikolata nefis

pelin'ce dedi ki...

Buram buram çikolataya kim hayır diyebilirki,ellerine sağlık....