21 Temmuz 2008 Pazartesi

Fırında Patatesli Levrek


Ege doğduğundan beri daha düzenli balık yemeye çalışıyoruz. Egede neyseki balık yemeyi bebekliğinden beri seviyor. Ben zaten balığı, tavuk ve kırmızı ete göre daha çok yemeği tercih edenlerdenim. Babamız İskenderunlu ve kırmızı ete çok düşkün. Aslında Adana-Hatay çevresi genelde kırmızı eti daha çok tüketiyor ve seviyor. Ama Ege doğduğundan beri daha sık balık yer olduk.

Mesela pazar akşamşarı bizim balık günümüz. Biz aksilik olmadıkça kesinlikle balık oluyor menümüzde. Ayrıca haftaiçi birgün de balık yapıyorum. Haftada iki kere yemeye çalışıyoruz.

Bu tarif fırında pişiriliyor. Hazırlaması çok kolay ve çok lezzetli. Özellikle yanındaki patatesler süper oluyor, kıtır kıtır....

Malzemeler:

Levrek

Patates

Sarımsak

Zeytinyağ

Pulbiber

Tuz

Yapılışı:

Halka halka kesildiğinde fırın tepsimizin tabanını kaplayacak kadar patates hazırlanır. Doğradığımız patateslere zeytinyağı, ince doğranmış sarımsak ( ben büyük fırın tepsisi için iki diş doğruyorum), tuz ilave edilir ve iyice karıştırılır. Patatesler fırın tepsisinin altına tek sıra halinde dizilir. Ayrı bir yerde balıklarda zeytinyağı, sarımsak, biraz pulbiber ve tuzla marine edilir. Patateslerin üzerine balıklar yatırılır. 180 derecede balık ve patatesler pişirilir.

Not: Bu tarifi irice olan her balıkla uyguyabilirsiniz. Ben genelde levrek ve çupra yaparken bu şekilde pişiriyorum. Balığın tadıda pişerken patateslere geçiyor. Kıtır kıtır kızarmış patatesler elde etmiş oluyoruz. Özellikle kenarda duran patatesler çok güzel kızarıyor.

2 yorum:

zerrin - misss dedi ki...

Ben de pek severim balığı daha doğrusu tüm deniz ürünlerini.. çok sık tüketirim.

ben patatesin yanına 4e bölünmüş soğanda koyuyorum. nefis bir aroma veriyor.

ellerinize sağlık
www.misssgibi.com

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Menü nefis, ellerine sağlık :) Patateslerin her birinin çıtır çıtır olması için, balıklardan önce arkalı önlü fırınlayabilirsin..