16 Haziran 2008 Pazartesi

Zeytinyağlı Enginar

Zeytinyağlılar içinde enginar ve kerevizin benim için ayrı bir yeri vardır. Kerevizi neredeyse tüm kış bulmak mümkün ama enginar için aynı şeyi söz konusu değil. İlkbahar aylarında tezgahlara çıkmaya başlayan enginarı bu dönemde bol bol yemek lazım. Bol bol diyorum ama fiyatlar biraz fazla malesef. Adana pazarlarında 1ytl ye satılıyor. Sanırım İstanbul'da daha pahalıya satılıyordur. Bu yüzden ekonomimiz el verdiğince yemeye çalışalım diyelim.
İnternetten edindiğim bilgilere göre, enginar bir çok sebze türünden farklı olarak yüksek düzeyde karbonhidrat ve protein içeriyormuş. A, D, D2, B6 ve C vitaminlerini içinde barındırmaktaymış. Ayrıca kalsiyum, magnezyum, manganez ve fosfor bakımındanda zengin olan enginarın safrakesesi, böbrekler, bağırsaklar ve karaciğer için çok faydalı olduğu biliniyormuş.
Bayağı faydalı bir sebze bu enginar. Tadı da çok güzel. Hatta annem iç baklalı yapar, o da süper olur. Etlisini ben yemedim ama yapanlar var. Yani etli ya da zeytinyağlı olarak istediğimiz gibi tüketebiliriz. Ben geçen haftasonu semt pazarımızdan almıştım, sanırım bu hafta bulamam. Ama derin dondurucuya attıklarım var daha. Neyse ben gene konuyu dağıttım ve toparlayamıyorum. Direk tarife geçiyorum.
Malzemeler:

6 enginar
1 ortaboy kuru soğan
2 havuç
1 büyük patates
1 bardak bezelye
3/4 bardak zeytinyağı
1 çay kaşığı şeker
limon

Yapılışı:

Temizlenen enginrları kararmaması için limonlu su içine koyarız. Zeytinyağında soğanı kavururuz. Küp küp doğradığımız havuç ve patatesleri ekleriz. Kısık ateşte 10 dakika kadar arasıra karıştırarak biraz pişiririz. Enginarları, tenceredeki harcın üstüne, sap kısımları yukarıda kalacak şekilde dizeriz. Suyunu ekleriz. Tuz ve şekeri de ekledikten sonra kısık ateşte pişmesini bekleriz. Piştikten sonra kerevizleri servis yapacağımız tabağa dizeriz. Çukur olan iç kısımlarına en altta pişen garnitürleri doldururuz. Dereotuyla süsleyip servis yaparız. İsterseniz pişerken limon da ekleyebilirsiniz. Ben pek ekşi sevmediğim için limon koymadım.

4 yorum:

kirazdünyası dedi ki...

bende çok severim enginarı tam mevsimi bol bol yemek lazım :)
ellerine sağlık...

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

En sevdiğimmmm yemekkkk, harikaaa görünüyor ellerine sağlık...

Cafe Gusto dedi ki...

Bende zeytinyağlı enginarı çok severim.Ellerine sağlık.Ayrıca benim de bir Egem var.Egeler çok tatlı olur annesi..sevgiler..

zerrin - misss dedi ki...

hımm bayılırım. enginarın her haline..

ellerinize sağlık müge nefis gözüküyor...

sıcacık sevgilerimle..

www.misssgibi.com