16 Haziran 2008 Pazartesi

Yaz Meyveli Cup


Çook hastayım :( Boğazım berbat halde.. Adana gibi sıcak bir yerde yaşamama rağmen haziran ortasında hasta olmayı başardım. Bu bir başarımıdır, bence değildir. Neyseki pazar sabahı boğazımın acıdığını farkeder etmez hemen doktorun yolunu tuttum da, erken tedaviye başlamış oldum. Antibiyotik falan içiyorum, annem yanımda olduğu için bol bol yatıyorum, dinleniyorum. Ya annem burada olmasaydı diye düşünmeden de edemiyorum. Düşüncesi bile kötü valla. Egeyle sağolsun annem ilgileniyor, yoksa Egede bende perişan olurduk herhalde. İnsanın yaşadığı şehirde, hiç akrabasının olmaması çok kötü bir şey. Özellikle hastalık gibi zamanlarda, insan annesini ya da bir akrabasını arıyor. Benim gibi aileden uzakta yaşıyorsanız bu gibi kriz durumlarını kendi başınıza atlatmak durumunda kalıyorsunuz. Sonuç olarak anne bakımıyla kendi başıma olduğumdan daha çabuk iyileşeceğim. İyiki buradasın anneeee.

Bu meyve salatasını geçen hafta yapmıştım, boş boş oturacağıma tarifi bloga koyayım dedim. Tadı çok güzel oldu, krem şantiyi çok kullanmadım bu yüzden hafif oldu. Aslında üzerine dondurma da koyabilirdim, ama aklıma gelmedi :) Siz dondurmalı da deneyin, dondurma ve meyve ikilisinin kötü olacağını düşünmüyorum.

Malzemeler:


Küp küp doğranmış meyveler. Ben kiraz, kayısı, şeftali ve çilek kullandım.
Krem şanti
3 dilim kek (Ben geçen gün yaptığım ve artan keki kullandım. Hazır kek te kullanabilirsiniz)
Yarım bardak kadar meyve suyu (Ben vişne suyu kullandım)


Yapılışı:


Kekleri ufalayıp meyve suyuyla ıslatın. Küp halinde doğranmış olan meyvelerin üzerine de biraz meyve suyu dökün. Kupları hazırlayacağınız bardakların dibine kekleripaylaştırın, biraz meyveli karışımdan koyun. Meyvelerin üzerine krem şanti sıkın. Bu sırayla bardağı tepesine kadar doldurun. En üstte krem şanti sıkıp meyve parçalarıyla süsleyin. Buzdolabında 1 saat dinlendirip servis yapın.

8 yorum:

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

merehabalar tatlım bloglar arasında gezerken yolum sana dsüştü öncelikle çok gecmiş olsun yaz geldi diye birden açıldık ama korkunç olanıda bu havaların bizi hemen çarpması sana çok gecmiş olsun şükür annen yanında egeyle ilgilenmeside çok guzel bir an önce iyileşmen dilegiyle hoşçakal sevgiyle ve saglıklı kal

Mutfakta Penguen dedi ki...

merhaba Sevil, İyi dileklerin için çok teşekkürler. Ben aranızda yeniyim ama senin blogunu daha önce ziyaret emiştim. Tanışmış olduk, sevgiler :)

HÜLYA dedi ki...

gayecim günaydın canım.. Tatlım tarifini almaya geldim ama hangisini etkinlik için seçtiğini belirtmemişsin. Yazında bu tarifimi etkinliğe gönderiyorum deyip benim linkimi eklersen senin sayfanı ziyaret eden tüm dostlar bu sayede etkinliği de duymuş olur ve onlarda güzel tariflerle katılabilir tatlım.. Ben şimdi Meyveli kupunu alıyorum inşallah onu göndermek istemişsindir. Ama eğer farklı bir atrifin varsa onuda yayınlarım canım bu pazara kadar istediğin kadar tarif gönderebilirsin gülüm.. Ayyy ne çok konuştum şimdi bu kız ne geveze diyeceksin :)) hadi tatlım her zaman görüşmek üzere ben kaçtım .. sevgiyle kal.

HÜLYA dedi ki...

canım yaaa kusura bakma... şimdi farkettim tarifinin bicotti olduğunu. çook özür dilerim tatlım.. Sabah hem işler yoğun hemde etkinlik tariflerini eklemeyle uğraşıyorum senin tarifini ve yazını görememeişim... tekrar özür canım... biraz önceki mesajımı dikkate alma olurmu...,

çook öptüm seni

Mutfakta Penguen dedi ki...

Merhaba Hülyacım, belki ilk baktığında daha güncellemem olmamış olabilir. Tarifime senin linkini de ekleyeceğim, diğer tariflerede ulaşabilsin dostlarımız.. sevgiler ve etkinlikte başarılar diliyorum..

Mebrule dedi ki...

Gunaydin canim,

Cuplari bende cok severek yapar ve tuketirim. Ellerine saglik, enfes gorunuyor.

Gecmis olsun, yaz hastaliklari insani canindan bezdiriyor... Annenin yaninda olmasi ne guzel, benim maalesef hicbir yakinim yok yanimda, hasta olupta 2 dk. uzandigimi bilmem...

Macaronu denemelisin, pisman olmazsin :)

Sevgiler...

HÜLYA dedi ki...

Merhaba gayecim biscotti tarifin yayında canım.. Ellerine sağlık. Etkinlik ayın 22 sine kadar sürüyor bu süre zarfında istediğin kadar tarif gönderebilirsin. Sevgilerimi ve teşekkürlerimi bırakıyorum.Kabul buyur olurmu. Sevgiyle kal. her zaman görüşmek üzere canım allaha emanet ol

Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
Örnek
isim: SEVİL SAHİN
site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarif : SALATA YARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

yapraksarma dedi ki...

ellerine sağlık canım..Allah şifalık versin.zaten adananın sıcak olması yüzünden terlem ile oluyor bademcik.Bende Gaziantepteyim..Adanaya çok geldim..Oğlunda maşallah çok tatşı sevgielr