27 Haziran 2008 Cuma

Peynirli Poğaça-Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26


Bu poğacayı ben halamdan öğrendim. O zamanlar yeni evli sayılırdım ve poğaça gibi yoğurularak yapılan şeylerden hiç anlamıyordum. Sevgili halam hemen imdadıma yetişti ve bana bu tarifi verdi. Hatta vermekle kalmadı, uygulamalı olarak bana öğretti. Ben o günden beri bu poğaçayı her fırsatta yaparım. Yapımı çok kolay ve gene içinde katı yağ yok. Sıvı yağla yapılıyor ve çok hafif oluyor.

Bu poğaca, tarif defterimde ''hala poğaçası'' olarak geçiyor. Hemen arka sayfasındaysa gene bu poğaça kadar kolay yapılan ''hala kurabiyesi'' tarifi var. Onu da birara sizlerle paylaşmak isterim.

Malzemeler:

1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı yoğurt

1 yumurta beyazı ( sarısını üstüne sürmek için ayır)

Alabildiğince un

1 paket kabartmatozu

tuz

Yapılışı:

Tüm malzeme birbirine karıştırılır ve un eklenerek yoğurulur. Elde edeceğimiz hamur ele yapışmayan, parmağımızla bastırdığımızda iz kalacak sertlikte olmalı. Ben bu poğacayı yaparken içine beyaz peynir rendesi ve maydanoz koydum. Siz istediğiniz gibi yapabilirsiniz. Patatesli, zeytinli, sosisli vs..



4 yorum:

disal dedi ki...

herkesin eskilerden kalan bir tarif defteri var dimi....tarif isimleride zaten alınan kişinin adıdır....

ellerine sağlık..çok leziz görünüyor...

Huriye dedi ki...

Pogaçalar çok leziz arkadasim ellerine saglik,yumusacik oh miss gibi. Katildigin için çok tesekkür ediyorum,biliyorsun etkinlik iki hafta sürüyor ve bu zaman içerisinde istedigin kadar tarifle katila bilirsin simdiden tesekkürler. Tarifin pazartesi günü yayinda olacak. Iyi pazarlar,hosçakal.

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Adana'da oturduğunuzu okuyunca hemen bakmak istedim blogunuza:))Ben buralıyım ve burdayım:)Ellerinise sağlık ben poaçayı çok severim:))

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABALAR ARKADAŞIM 26. Ev sahibemiz olan HURİYE(KELEBEKLİ SANİYELER) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
EMEGİNE SAGLIK GUZEL BİR HAFTA DİLERİM
Sevgilerimle SEVİL