25 Haziran 2008 Çarşamba

Muzlu Kek

Bu tarifi cafe fernando'da görmüştüm. Evde de yumuşamış yenmeyen muzlar vardı. Aklıma bu tarifi denemek geldi. Muzlar ziyan olmasın hem de yeni bir tat denemiş olalım diye bu keki yaptım. Tarifin orjinalinde tereyağ kullanılıyor ama ben sıvı yağ kullandım. Benim kekim çok kabarmadı ama tadı süper oldu. Hatta yerken üzerine sade dondurma bile koydum. Benden başka kimse dondurmalı yemedi ama kekin dondurmalı tadını çok beğendim. Tarifin orjinaline buradan ulaşabilirsiniz. İşte tarif.

Malzemeler:

3 veya 4 adet olgun muz, püre haline getirilmiş
1 bardakta biraz az sıvıyağ (ben zeytinyağı ile ayçiçek yağını karıştırdım-orjinal tarifte 80 gr tereyağ kullanılıyor)
1 su bardağı şeker
1 yumurta
1 çay kaşığı vanilya
1 çay kaşığı karbonat
1 fiske tuz
1,5 su bardağı un

Yapılışı:

Şeker ve yumurtaları iyice çırparız. Diğer malzemeleri ekleriz. Kek kalıbımızı yağladıktan sonra kalıba un serperiz. Kek karışımını kalıba boşaltırız. Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında pişiririz.

8 yorum:

İLKAY dedi ki...

Ohhhhhhhhhhhhh yaaaaaaaaaa sonunda Adana'da oturan bir blog sahibi buldum...çok şükür....ve de çok mutlu oldum::)))

Artık takipteyim....
Ege'de çok şeker...Allah bağışlasın....

Sevgiler,
ilkay
www.pastacipapatyalar.blogspot.com

İLKAY dedi ki...

Gaye'ciğim hatta ve hatta 2 kişi de olsak blog sahibi buluşması gerçekleştirelim ne dersin canım???

İlkay

gaye dedi ki...

selam İlkay... tanıştığımıza memnun oldum.. Adana buluşmasına neden olmasın derim :)

nilay dedi ki...

Muzu kekte hiç denemedim.
Korktum da biraz yumuşak olmasından dolayı. Ama senin yorumundan sonra denemekte yarar var gibi görünüyor.

gaye dedi ki...

Aslında bende hep bir adım geri durdum muzlu kekten. ama başka bloglarda bir sürü kişi yapmış denemiş... bende yapayım dedim. cidden güzel oldu, sadece çok kabarmadı. Sanırım fırınımdan kaynaklanıyor. Oğlum küçükken fırın kapağını açıp kapağın üstüne çıkardı. Şimdi fırın kapağım tam kapanmıyor, kekler kabarmıyor :)

Cafe Gusto dedi ki...

Ben de iş çıkışı muz alıp muzlu birşeyler yapmak istiyordum.Eline sağlık..

Huriye dedi ki...

Merhaba,size etkinlik için davetimi birakiyorum katilmaniz umidiyle,sevgiler.

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,


MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım.

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler...

Melek* dedi ki...

tadı güzel mi oldu iyi madem deneriz ellerine sağlık