6 Haziran 2008 Cuma

Köfte


Bu kürdanların batırıldığı köfte resimleri, geçen akşam Ege için hazırladığım akşam yemeğinden.

Ege her zaman köfte sever bir çocuk oldu. Sulu köfte, kızartılmış köfte, patatesli köfte, fırında köfte, hasanpaşa köfte, isveç köfte, yani köftenin her türlüsünü severek yer benim oğlum. Bu köfteleride afiyetle midesine indirdi hemen. Hatta kürdanlarla renk katılmış bu yemeğe bayıldı diyebilirim. Ben köftelerin yanına yeşil salata ve mücver de hazırlamıştım. Galiba parkta çok yorulduğu ve acıktığı için hiç birine hayır demedi Egecik.

Siz isterseniz pilavla servis yapabilirsiniz. Ben genelde pilav yerine, başka alternatifler üretmeye çalışıyorum. Eskiden neredeyse her yemeğin yanına pilav yapardım ama artık pek yapmıyorum.
Gene de sizin tercihiniz, köftelerin yanında pilav ya da makarna yapmak olursa bence gayet uyumlu bir yemek olur.

Malzemeler:

500 gr dana kıyma
1 orta boy soğan
1 yumurta
yarım ekmek içi
1 diş sarımsak
yarım çay bardağı süt
sıvıyağ (isteğe bağlı, ben koymadım)
tuz
karabiber

Yapılışı:

Kıymanın içine rendelenmiş soğan, yumurta, ufalanmış ekmek içi, sarımsak, süt, tuz ve karabiber koyulur. İyice yoğurulur. Şekil verilir. Kızgın yağda kızartılır.

Not:

Yağda kızartmak ağır olur diyenlerdenseniz, yağlı kağıt serilmiş tepsiye köftelerinizi dizip fırında da kızartabilirsiniz. Hem hafif hem de kızarmış oluyor :)

5 yorum:

burak dedi ki...

gaye ablacım valla çok güzel görünüyorlar agzım sulandı yahu:)keşke sebze yerine hep et yememe izin verseniz ne güzel olurdu:D:D

Mutfakta Penguen dedi ki...

Olmaz Burakkk, sen bana gel ben sana hep sebze yapacağım.. Bünyendeki eti böylelikle sebzeyle dengeye sokmamız lazım.. :)

sadiye dedi ki...

selamlar
biliyormusun bizde köfte dendimi direk içli köfte olurdu. Kıymalı filan yok öyle içli köfte. :) ellerine sağlık sevgiler

Mutfakta Penguen dedi ki...

merhaba Sadiye, ben içli köfte yapamıyorum ama kayınvalidem çok güzel yapar...Hatta sağolsun fazla yapıp bana yollar, bende derin dondurucuya koyup canımız isteyince çıkarırım sofraya..

DENİZSEFASI dedi ki...

etkinliği kaçırdım ben malesef, şimdi tarifleri incelerken seninkine gözüm takıldı. kürdan fikri süper olmuş, oyun gibi gelir çocuklara. elllerine sağlık canım

sevgiler...