29 Haziran 2008 Pazar

Karnıyarık


Karnıyarık birçok kişi için, alt tarafı bir patlıcan yemeğidir. Bana ifade ettikleri ise bambaşkadır bu yemeğin.

Benim ailem Bandırma'da yaşıyor ve ben üniversiteyi onlardan uzakta Adana'da okudum. Ivır zıvırla beslenen tipik bir öğrenciydim. Annemin yemeklerini özlerdim ama kabiliyet olmadığından yemek yapmaya teşebbüs bile etmezdim. En sevdiğim yemek karnıyarıktı tahmin edeceğiniz gibi. Annem ne sevdiğimi iyi bildiğinden, 5 sene boyunca her tatilde eve geldiğimde aynı sofrayı hazır ederdi bana. Karnıyarık, pilav ve cacık... 16 saatlik uzun ve yorucu otobüs yolculuğu bittiğinde beni evde hangi yemeğin beklediğini bilirdim.

Bu yüzden karnıyarık benim için özel bir yemektir. Anne yemeğidir. Kızını dört gözle bekleyen, özleyen annenin 5 sene hiç aksatmadan yaptığı tatil yemeğidir.

Ben ne zaman karnıyarık yapsam annemi hatırlarım, yıllardır uzak kaldığımız ''dank'' diye vurur kafama. Dün gitti annem :( Güzel zaman geçirdik ve her güzel şey gibi çabuk bitti bu ziyaret. Neyse ben ağlamaya falan başlamadan size tarifi yazayım en iyisi.

Malzemeler:

5 tane orta boy patlıcan

1 kuru soğan

300 gr dana kıyma

2 iri domates

2 yeşil biber

yarım demet maydanoz

2 diş sarımsak

tuz

karabiber

salça (istenirse)

Yapılışı:

İlk önce patlıcanları yağda kızartırız. Çok yumuşatmadan arasıra çevire çevire kızarttığımız patlıcanları kağıt havlu üstüne koyup soğumaya bırakırız.

Soğanları küp küp doğrayıp, minik doğradığımız biberlerle birlikte yağda kavururuz. Soğan ve biberler iyice kavrulduktan sonra kıymayı ekleriz. Kıymayıda sık sık karıştırarak pişiririz. Küp küp doğradığımız domatesleri ve minik doğranmış sarımsaklarıda kıymalı harca ekleriz. Tuzunu, biberini ve maydanozunu da ekledikten sonra kısık ateşte domatesler diriliğini kaybedene kadar üstü kapalı olarak pişiririz.

Kızarttığımız patlıcanların ortalarını bıçakla keserek oyukluklar açarız. Bu oyuklara kıymalı harcı doldururuz. Üzerini yeşil biber ve domates halkalarıyla süsleyip fırın tepsisine dizeriz. Salçalı su yapıp tepsiye dökeriz. 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişiririz..















1 yorum:

oyosh'un damak tadı dedi ki...

Sevgili Gaye yazdıkların benim de çook severek yediğim bir üçlemedir..Karnıyarık, pilav, cacık..Eline sağlık..Yarın ben de yapiim bari:))Sevgilerimle..