13 Haziran 2008 Cuma

Kabak Mücver

İşte kabağın en sevdiğim hali... Ben bir çok yemeğe bayıldığım gibi kabak mücvere de bayılırım. Buradan biraz obur ya da iştahı fazlaca açık biri olduğum sonucu çıkarılabilir :) Bu sonuca itiraz etmem, edemem. Sağlıklı yaşam, fazla kilo gibi kavramların olmadığı bir dünya'da kendimi düşünmek istemiyorum, çünkü bunlar benim yemek yeme konusunda coşmamı engelleyen kavramlar. Yaşasın diyetisyenler, yaşasın doktorlar :) Neyseki gazetelerden falan, benim gibi lezzet peşinden gözü kapalı gidenlere, gerekli uyarıları yapıyorlar da kendimizi frenlemeye çalışıyoruz. Bir de anne olunca, oğluma her konuda örnek olmam lazım diye düşünüp, yeme konusunda da doğru olanı yapmaya çalışıyorum.
Sağlıklı yemeklerden bahsedince, kızartma yöntemiyle yapılan yiyeceklerin çok da sağlıklı olmadığını söylemeden geçemeyeceğim. Zaten bunu hepimiz biliyoruz. Ben genelde mücveri pişirirken yağda kızartmayı tercih etmiyorum. Fırın tepsisine serdiğim yağlı kağıtta fırında pişiriyorum. Şimdi lezzetli oluyormu diye sorabilirsiniz. Tabii ki yağda kızaran mücverler fırında pişenden daha lezzetli oluyor. Ama fırında pişenin de tadını yabana atmamak lazım. Resimde görünen mücverler yağda kızartılmış, lezzetinin doruk noktasında olanlardan :) Arada kaçamak yapmak hayata heyecan ve renk katar değil mi?
Malzemeler:
Yarım kilo kabak
4 tane yeşil soğan
1 yumurta
yarım demet maydanoz
4-5 dadereotu
4-5 dal nane
3 diş sarımsak
1 Çay bardağı rendelenmiş peynir ( Ben mihaliç peyniri kullandım)
Alabildiğince un
tuz
Yapılışı:
Kabakları rendenin iri tarafıyla rendeleriz. Soğanları ve yeşillikleri ince ince doğrayıp kabaklara ekleriz. Yumurtayı, ince doğranmış sarımsakları, tuzu ve peyniride kabaklara karıştırırız. Unu eklerken kabaklı karışımın sulanma durumuna göre miktarı ayarlamak gerekiyor. Karışımımıza, su bırakmayana kadar un eklemeliyiz. Tam miktar söyleyemesemde 1 bardak civarı un gidiyor. Kıvamı kek kıvamı gibi oluyor da diyebiliriz. Daha sonra fırın tepsisine serdiğimiz yağlı kağıt üstüne, kaşıkla yağda kızarttığımız gibi döküyoruz. 175 derecede kızarana kadar pişiriyoruz.
Not:
Ben peynir olarak mihaliç peyniri kullandım. Beyaz peynir ya da eski kaşar da olabilir. Ben Bandırmalı biri olarak mihaliç peynirini mutfağımdan hiç eksik etmem. Bence her yemeğe çok yakışıyor. Makarnalara, çorbalara, böreklere, ev yapımı pizzaya ben hep mihaliç peynirini kullanırım. Mücvere de bu peynir bence çok iyi uyum sağlıyor.

5 yorum:

ayşegülmutfakta dedi ki...

selam penguen:)mücverine, bloguna, minik ve iddiasız adımlarına bayıldım yolun açık olsun sevgiler..

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Bencede arada yağda pişen mücver yapılamlı...ellerinize sağlık harika olmuşlar...
Sevgiler...

ayşegülmutfakta dedi ki...

gayecim ilk yorumu benmi yaptım sana.. sevindim :)) her zaman beklerim ve tabi gelirimm
görüşmek üzere sevgiler..

gaye dedi ki...

Demek blog dünyasında böyle tanışılıyor :) sanırım bundan böyle sık sık görüşürüz Ayşegül ve Gönül :)

Papatya Sofrası dedi ki...

Blogu çok beğendim..

Gözüm üzerinizde artık..SEvgiler.