6 Haziran 2008 Cuma

Fırında Kızarmış Patates


Geçen akşam otururken atıştıralım diye yaptığım fırında kızarmışpatates tarifini vermek istiyorum. Ben patates kızartmasına bayılırım, asla hayır demeyeceğim yiyeceklerden biridir. Fakat içinde barındırdığı kaloriler ve sağlıksız oluşu sebebiyle fazla yememeye çalışıyorum. Ama hala çikolatayımı yoksa patates kızartmasınımı daha çok sevdiğime karar vermiş değilim. Neyse konuyu dağıtmadan tarife geçeyim ben.

Bence bu şekilde yapılan patates hem lezzetli, hem de yağda kızarmış patatese göre daha sağlıklı oluyor. İyi bir atıştırmalık olarak ya da et yemeklerinin yanında yenebilir.

Yapılışı:

Patatesleri istediğiniz gibi doğrayın. Halka halka yada elma dilimi olabilir. Patateslerin üzerine sıvıyağ, tuz, karabiber, pulbiber, kimyon, dövülmüş sarımsak eklenip iyice karıştırılır. Ben bu saydığım baharatların hepsini koyuyorum, sadece biberlerin miktarını az tutuyorum Ege kolay yesin diye. Sonra yağlı kağıt serilmiş tepsiye pattesleri dizin ve 175 derecede kızarana kadar pişmelerini bekleyin.

2 yorum:

ACIBADEM KURABİYESİ dedi ki...

Ben de patatesi kızarmasını fırında yapmayı tercih ediyorum, hiç sarımsak koymamıştım bir de senin yaptığın gibi deneyeceğim...

mutfakta penguen dedi ki...

hoş bir aroma veriyor sarımsak..ben sarımsağın tadını çok severim bu arada. ama tercih meselesi, sarımsaksız da yapılabilir yani..