3 Haziran 2008 Salı

Tarçınlı Kurabiye


Akşamüstü Egey karşılıklı tembel tembel otururken, aniden kurabiye yapmak geldi aklıma. Aslında tembellik etmeyi çok severim ve anne olduktan sonra nadiren miskinlik yapabiliyorum. Tembellik sularında yüzerken neden aklıma kurabiye pişirmek geldi cidden bende bilmiyorum. Zaten tüm gün ev işleriyle uğraştım, binlerce parça ütü yaptım :( Belki de annemin yarın Bandırma'dan Adanaya bizi ziyarete geliyor olması nedeniyle ''kurabiye yapma enerjisine'' bürünmüş olabilirim :)

Yapılma sebebi ne olursa olsun, bu mini kurabiyeler, annemle yapacağımız ilk çay keyfinde , hoş bir tat olacak bize.. Bu tarifi daha önce mekanımız mutfakta görmüştüm. Ama denemeye fırsat olmamıştı. Kenarda yapılıp denenmeyi bekleyen tariflerden biriydi. Demek ki bu gün bu minik kurabiyelerin günüymüş.

Bence çok güzel ve lezzetli bir kurabiye oldu. Genelde ben pek kurabiye yapan biri değilimdir, çünkü çoğunlukla her tarifte, bir pakete yakın katı yağ kullanılıyor. Ve bu bir paket yağ bana çok da sağlıklı gelmiyor açıkcası. Ama bu tarifte sıvı yağ kullanılıyor ve tadı da gayet güzel oluyor.
Şimdi televizyonda Fantastik Dörtlüyü izliyoruz, birazdan yeşil çay yapacağım ve bu kurabiyelerden yiyeceğiz. Ege zaten pişer pişmez 4-5 tane yedi ve gayet hoşnut gözüküyordu.
Sizde bence sıvı yağ ile yapılan bu kurabiyeyi deneyin, sonuçtan memnun kalacaksınız..

Malzemeler :

1 adet yumurta
1 çay bardağı pudra şekeri
2/3 çay bardağı zeytinyağı
1-1,5 çay kaşığı tarçın
1/2 paket kabartma tozu
3,5 çay bardağı un

Üzeri için:

4 yemek kaşığı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı:

Yumurta, zeytinyağı ve pudra şekerini bir kapta pürüzsüz bir hal alana kadar karıştırırız. Daha sonra içine un, tarçın ve kabartma tozunu ekleyerek yoğurmaya başlarız. Sert olmayan ve ele yapışmayan bir hamur elde ederiz. İstediğimiz gibi şekil vererek kurabiyeleri hazırlarız. Ben fındık büyüklüğünde toplar yapıp ortasına parmağımla bastırarak hazırladım kurabiyelerimi. Hazırladığımız kurabiyeleri fırın tepsisine serdiğimiz yağlı kağıt üzerine dizeriz. Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 15 dakika kadar pişiririz. Kurabiyeler sıcakken pudra şekerli ve tarçınlı karışımı bir tel süzgeçle kurabiyelerin üzerine serperiz.

Not:

Ben üzerine 2 yemek kaşığı pudra şekeri ve 1 tatlı kaşığından biraz az tarçın kullandım. Fırına koyduğunuz kurabiyeleri renk değiştirmeden önce fırından çıkarmak gerekiyor. Her fırının pişirme özellikleri ayrı olduğu için buna dikkat edin.

1 yorum:

limon dedi ki...

Şimdi fırından çıktı, pek güzel kokuyor :) Teşekkürler