29 Mayıs 2008 Perşembe

Zeytinyağlı Taze Fasulye


Bu yemeğin bir hikayesi yok malesef. Bu fasulye kendi halinde, akşam yenmek üzere yapılmış bir yemek. Yanında pilav ve cacıkla servis yapılacak ve afiyetle yenecek. Ailecek zeytinyağlıları severek yediğimizi düşününce ertesi güne ya kalmayacak ya da Ege için bir tabak artacak.

Bu arada ben bir çok yemekte yaptığım gibi bu yemeği de yaparken öyle soğanı falan yağda kavurmuyorum. Ciğ olarak hepsini aynı anda pişiriyorum. Bunu babannemden öğrendim. Ayrıca bu şekilde yemek pişirmek bana daha sağlıklı geliyor.

Babaannem Avşa Adasının yerli halkından, orada doğmuş, orada yaşıyor. Ve asla soğanı falan kavurmuyor, herşeyi ciğden pişiriyor. Çok güzel ot yemekleri yapar bu şekilde. Otları da kendi toplar. Ani ot toplama durumu falan çıkar diye de çantasında minik bir çakı ve poşet taşır.

Gelelim tarife. Ben kişi sayımız az olduğu için yarım kilo fasulyeden yaptım, siz miktarınızı arttırabilirsiniz.

Malzemeler:

Yarım kg Taze Fasulye
1 orta boy soğan
5-6 ortaboy domates
Yarım bardak zeytinyağı
tuz
1 kesme şeker

Yapılışı:

Fasulyeler İyice yıkanır, ayıklanır ve ortadan ikiye bölünür. Düdüklü tencereye konur. Üstüne küp küp doğradığımız soğanlar konur. En üstte ise gene küp olarak doğranan domatesler eklenir. Zeytinyağ, tuz ve şeker de ilave adildikten sonra, fasulyelerin yarısına gelecek kadar su konur. Eğer domatesler çok sulu ise daha az su koyabilirsiniz. Tencerenin ağzı kapatılır. Düdüklü tencerenin düdüğü indirildikten sonra 20 dakika pişirilir. Soğuk servis yapılır.





Hiç yorum yok: