13 Mayıs 2008 Salı

Pazı Sarması

Ben pazı sarmasına bayılırım. Yaprak sarmasından daha çok severim ama çok nadir yaparım nedense. Aslında nedeni malum ''serde biraz tembellik var'' :) Üşengeçliğimden, kendim yapmak yerine, eğer annemle biraradaysak, ona ''banı pazı sar'' diye yalvarırım.

Ama bu sefer işler değişti pazıyı ben yaptım. Oğlum Egeyle pazartesi sabahı semt pazarımıza gitmiştik, pazıları görünce dayanamadım. Benim çok sevdiğim yemeği oğlum da yesin diye aldım 4 demet pazı. Annem yaptıkları daha biçimli oluyor benimkiler şişmanca ve biraz yamukca olsa da, tadını tüm ev halkı beğendi, severek yedi. Ev halkı dediğim benle birlikte üç kişi bu arada ..





Malzemeler:

3 demet pazı
Yarım kilo dana kıyma
Yarım demet maydanoz
1,5 çay bardağı pirinç
2 domates1 iri soğan ( elde küçük doğranmış)
3 diş sarımsak ( elde küçük doğranmış)
zeytinyağ
1 yemek kaşığı nar ekşisituz

Yapılışı:

Tüm iç malzeme iyice karıştırılır.Pazılar kaynayan suda haşlanır. Ancak fazla haşlamamaya dikkat ediniz. Ben yarım dakika kadar suda bıraktım. Sap kısımlarına doğru kalınca olan damarlar bıcakla alınır. Pazıların parlak kısımları dışa bakacak şekilde sarılır ve tencereye dizilir. Tencerenin en üstüne pazılar pişerken dağılmasın diye bir kapaK konur( Ben bir kahvaltı tabağını ağırlık olarak kullandım). Orta ateşte 20 dakika kadar pişirilir.

Hiç yorum yok: