13 Mayıs 2008 Salı

Minik Köfteli Bezelye

Minik oğlum 6. ayını bitirince bizim evde bir 'ek gıdaya geçme' telaşı başlamıştı. Şimdi o çoşkulu anne halimi hatırlayınca vay be diyorum, ne kadar da üretkenmişim. Ege herşeyden yiyebilsin, çiğnemeyi çabuk öğrensin diye sürekli yemekler hayal eder ve uygulardım. Tabii o zamanlar bir blog yapmak için vaktimin olacağını düşünmediğimden hiçbirinin resimleri mevcut değil elimde.

Ama o günlerden bana hatıra kalan bazı yemekler de yok değil. Hala onları arada yaparım. Bunlardan bir tanesi aşağıda resmini gördüğünüz bezelye yemeği. Minik oğlum içindeki top köftelerle ve bezelyelerle oynarken bende ona yemeğini sorunsuz yedirirdim. Köfteli bezelye o günlerde doğaçlama yaptığım yemeklerden bir tanesi. Umarım beğenirsiniz.

Resimdekinden daha güzel göründüğüne emin olun. Çektiğim resimin boyutlarını bir fotoğraf programıyla küçültmem gerekti. Biraz resmin kalitesi bozuldu sanırım. Ege eylül'de kreşe başladığında ben de Adana Fotoğraf Amatörleri Derneği'nin fotoğraf kursuna başlıyayım diyorum. Hatta kurs bitiminde kendime hediye olarak, daha gelişmiş bir fotoğraf makinesi bile alabilirim. Tabii sevgili eşim bu yazıyı okur da ''ben alayım Gayeciğime'' diye düşünürse ona da engel olmak istemem. İlgililere duyurulur :)


Köfte Yapımı için Malzemeler:

Yarım kilo dana kıyma
1 orta boy rendelenmiş soğan
1 yumurta
Yarım demet maydanoz
1 diş sarımsak
Ekmek içi

Yapılışı:
Tüm malzeme karıştırılı ve kıvam alıncaya kadar yoğurulur.Fındık büyüklüğünde mini köfteler hazırlanır.


Yemek için malzemeler:
1 soğan
750 gr bezelye ( Ben no frostumdaki bezelyeleri kullandım)
Havuc ( İsteğe bağlı koyulmayabilir. Ben koymadım)
2 domates
1 yemek kaşığı domates salçası

Yemeğin yapılışı
Soğan minik minik doğranır. Tencereye 3 yemek kaşığı kadar sıvı yağkonur ve soğanlar eklenirSoğanlar pembeleşinceye kadar kavrulur.Salça eklenir, soğanlarla kısık ateşte bir iki çevrilir.Küp küp doğradığımız domatesler eklenir.3-4 dakika pişmesi beklenir.Bezelyeler tencereye konur ve ılık su dökülür.Kaynamaya yakın köfteler içine atılır.20-25 dakika yemeğimiz pişirilir.






Hiç yorum yok: