15 Mayıs 2008 Perşembe

Meyveli Kek

Az önce arkadaşım aradı, kızını parka götürmüş, sana geliyorum dedi. Park demişken Adana bir park cennetidir diyebilirim. Sadece benim evimin etrafında, 5 dakikalık bir yürüyüşle gidilebilecek beş tane çocuk parkı var. Hemde öyle kötü, toz toprak içinde de değil bu parklar. Hatta bu beş parkın üçünde sürekli o parkla ilgilenen görevlileri var. Tertemiz, düzenli, yemyeşil parklar bunlar. Doğal Park dediğimiz bir park varki tek kelimeyle harika. Bu parkta, içinde kocaman japon balıklarının yüzdüğü büyük bir havuz var. Minik şelaleri olan bir havuz bu. Parkın bir bölümünde, etrafları çevrilmiş alanlar içinde tavuskuşu, ördek, horoz, bıldırcın, kekelik gibi kuşlar var. Egeyle evden bayat ekmak götürüp, bu kuşları beslemek en sevdiğimiz aktivitelerden biridir hala.

Ege'de 30 günlük olduğundan beri bu parklardan faydalanmakta. Bebekken, Ege'yi pusete attığım gibi hergün parka götürürdüm. Ben yürüyüş yapardım o da pusetin sallantısıyla uykuya dalardı. O uyanana kadar ben de bir bankta oturur, gazete falan okur, temiz havanın keyfini çıkarırdım.

Şimdilerde ise parka gitme durumları devam ediyor ancak ben şöyle arkama yaslanıp keyif yapamıyorum malesef. Egecik büyüdü ama hala koşarken ve kaydırağa çıkarken çok da dengeli değil. Malum daha 2,5 yaşında. Çok korumacı bir anne olmamaya çalışırken kendi kendimi harab ettiğimi söyleyebilirim bu park turlarımızda. Tabii Ege'nin benim endişelerimden pek haberi yok. O keyifle ortalıkta koşturmaya devam ediyor.
Konu çok saptı galiba. Ben günlük hayatımda da böyleyim malesef, konuyu dağıtırım, evi dağıtırım, dolabımı mutfağımı dağıtırım :)

Kısaca bu keki bana kızıyla geleceğini söyleyen arkadaşım için hazırladım. Aslında havuçlu kek yapacaktım ama evde çeviz yoktu. Dolapta meyve şekerlemesi olduğunu hatırlayınca meyveli kek yaptım bende. Siz hazır meyve şekerlemesi yerine kuru meyvelerden de kullanabilirsiniz..

Malzemeler:

3 yumurta

1 bardak şeker

2 bardak un

1 bardaktan bir parmak az sıvıyağ

1 bardak yoğurt

1 paket kabartmatozu

1 paket vanilya

1 avuç kadar meyve parçası


Yapılışı:

Yumurtaları ve şekeri iyice köpük oluncaya kadar çırpın. Unu, yoğurdu, sıvı yağı, vanilyayı ekleyip iyice karışmasını sağlayın. En son kabartma tozuyla meyve parçalarını ekleyin. önceden ısıttığınız 175 derece olan fırında pişirin.

Hiç yorum yok: