28 Mayıs 2008 Çarşamba

Kakaolu Top Kek

Ne kadar da güzel bir sabah diyerek kalktım bu cumartesi yataktan. Hemde Ege beni 06.15 gibi çok erken bir saatte uyandırmış olmasına rağmen çok enerjik bile hissettim o saatte. Egeyle oturma odamıza geçtik, televizyonu açtık ve çizgi film izlemeye koyulduk. Bu saatte başka ne yapılırki değilmi? Ama enerjik annenin hali bir başka oluyor tabiki :) Birden aklıma babamızı mis gibi kek kokusuyla uyandırmak, Egeciğe de evde atıştırmalık birşeyler yapmak geldi... Bende kakaolu kek yaptım. Şarkıda dediği gibi, çırptım çırptım karıştırdım, kendimi onla yarıştırdım... Şimdi o saatte nasıl şarkılı türkülü modda olduğuma ben bile şaşırıyorum ama annelikten herhalde diye düşünüyorum.
Bu arada bende kakaolu ke tarifi yok, her zaman yaptığım kek tarifine kakao ve süt ekleyerek yapıyorum kakaolu keki. Süt eklememin sebebi, tarife kakao eklediğimde kıvamının koyulaşması. Yani isterseniz siz süt eklemek yerine biraz ununu da azaltabilirsiniz.

Bu sefer sufle yapmak için aldığım kapları kalıp olarak kullandım. Gene siz isterseniz büyük kek kalıbını kullanarak da kakaolu kekinizi yapabilirsiniz. Sadece top kek olmazlar :) Ben de genelde büyük kek kalıbımı kullanırım kek yaparken. Ama bu sefer Egeye yerken kolaylık olsun, gözümüze hoşluk olsun ve sufle kapları kullanılmış olsun diye minik kapta yapmayı tercih ettim. Malzemeler:


3 Yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağından bir parmak eksik sıvı yağ
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1paket vanilya
3-4 kaşık kakao ( ben çok kakaolu sevdiğim için çok kakao koydum)
Yarım bardak süt

Yapılışı:

Yumurtaları ve şekeri iyice köpük oluncaya kadar çırpın. Unu, yoğurdu, sıvı yağı, vanilyayı ekleyip iyice karışmasını sağlayın. En son kabartma tozunu ve kakaoyu ekleyin.

Minik kalıpları tek tek sıvıyağla yağlayın. Daha sonra çay süzgecinin içine un koyup yağlamış olduğunuz kalıpları unlayın. Kapların her yerini iyice unlamaya dikkat edin. Minik kaplarını yarısını biraz geçecek kadar kek karışımıyla doldurun. Fazla karışım koyarsanız kabarıp taşacaktır. Önceden ısıttığınız 175 derece olan fırında pişirin. Piştiğini anlamak için kekinize bir bıçak sokun, eğer temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir.


Not:

Kalıplardaki keklerin iyice soğumasını bekledikten sonra, bir bıçakla kenarlarını dikkatlice kaptan ayırıp keklerin kalıplardan daha kolay çıkmasına yardım edebilirsiniz. Hatta isterseniz limon kabuğu rendeleyebilirsiniz ya da damla çikolata da koyabilirsiniz.

1 yorum:

Meliha dedi ki...

Bu kalıplarda kaç dakikada pişiyor? 20 dakika yeterli mi?